Thursday, October 23, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4038

6 Messages

Digest #4038

Messages

Wed Oct 22, 2014 11:25 pm (PDT) . Posted by:

"Shah Mad" ssmad

Tuan saya tak sokong mana2 pihak cuma nak maklumkan ada lagi gambar yang
takde di sini iaitu kesan pelanggaran sisi kanan belakang ALZA oleh kereta
iswara...

2014-10-16 9:37 GMT+08:00 Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> alza - kalau kereta lain langgar belakang, efek pada bumper sahaja, bonet
> belakang tak kemek, lampu tak pecah, macamana rear shaft boleh tertanggal ?
>
> myvi - kalau langgar dari belakang, logiknya bumper terkepak ke dalam,
> bukan ke luar.
>
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
>
> On Thursday, October 16, 2014 8:10 AM, "bashah bwasi@yahoo.com
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> ingattak dulu gamabr alza jadi kemek yg aku post lama dulu..
> skrg isu gandar blkg pulak..
> namapknya Msia jadi lambakan kereta tin milo.
> murah betul nyawa pengguna Msia...
>
> *sori pd pengguna ALza....anda lsebenarnya ebih berkuasa sebab anda YG
> yakin dg Alza
>
>
> On Wednesday, October 15, 2014 11:32 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
> PERODUA MENJAWAB FITNAH KERETA KELUARANNYA BERMUTU RENDAH DIMANA GANDAR
> BELAKANG PERODUA ALZA MUDAH TERCABUT JIKA BERLAKU SEDIKIT PERLANGGARAN.
> <http://omakkau.blogspot.com/2014/10/perodua-menjawab-fitnah-kereta.html>
> omakkau.blogspot
> Posted by OMAK KAU!!
> <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-ORAJlmWnsKU/VD3A2mdJjdI/AAAAAAAA77s/KlaIyRDDI6A/s1600/kereta%2Bperodua%2Btercabut.JPG>
> *PERUSAHAAN*
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> *Otomobil Kedua Sdn Bhd (Perodua), menjelaskan beberapa keping gambar yang
> disebarkan dalam media sosial menggambarkan belakang akhir gandar sebuah
> Perodua Alza terpisah daripada bingkai.Presiden Perodua dan Ketua Pegawai
> Eksekutifnya, Datuk Amnar Rashid Salleh berkata, kerosakan yang ditunjukkan
> dalam gambar tersebut disebabkan pelanggaran antara Perodua Alza dan
> kenderaan lain."Dalam beberapa posting, mereka mendakwa bahawa kenderaan
> itu rosak akibat kawalan kualiti rendah. Kami ingin menegaskan bahawa
> Perodua tidak bertolak ansur terhadap kualiti dan kawalan kualiti sama ada
> dalam pengeluaran, jualan dan juga perkhidmatan selepas jualan kami,"
> katanya dalam satu kenyataan media, semalam.Aminar Rashid berkata, komitmen
> terhadap kualiti adalah satu komponen teras dalam setiap empat tonggak
> transformasi iaitu transformasi pengeluaran; transformasi produk;
> pembangunan dan penyelidikan dan transformasi perolehan; dan transformasi
> kepuasan pelanggan."Kami ucapkan terima kasih kepada semua pelanggan kami
> atas sokongan mereka. Perodua akan ambil apa sahaja tindakan yang perlu
> untuk melindungi nama dan imej dari sebarang bentuk fitnah dan libel,"
> katanya.Sebelum ini heboh gegak gempita riuh rendah, beberapa keping gambar
> tersebar di laman sosial menasihatkan pemilik kereta Myvi atau Alza supaya
> berwaspada. Sudah terjadi beberapa kes gandar belakang kereta Perodua
> tercabut terus (walaupun kereta baharu)...sayangi nyawa anda. Jangan terus
> percaya pada kualiti kereta anda.*
>
>
>
>
>
> *(Penjelasan) CEO Perodua Nafi Roda Belakang Mudah Tercabut Dilulus untuk
> paparan oleh memo
> <http://www.tranungkite.net/v12/PenjagaKubur>tranungkite.net
> <http://tranungkite.net>*
> *fitrihadi
> <http://fitrihadi.com/2014/10/penjelasan-ceo-perodua-nafi-roda-belakang-mudah-tercabut/>
> *
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> *
> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&new_topic=1> Semalam
> tersebar gambar beberapa kereta keluaran Perodua yang tercabut gandar roda
> belakang kerana kecuaian Perodua. Namun CEO Perodua tampil memberi
> penjelasan untuk menafikan kelemahan tersebut.Ada pendapat mengatakan ianya
> berlaku kerana terdapat nut atau skru yang longgar di bahagian belakang
> tersebut kerana kecuaian service advisor. Namun CEO Perodua menafikan dan
> mengaatakan bahawa punca roda belakang bersama gandar itu tercabut adalah
> kerana terlibat dengan kemalangan. Berikut adalah statement yang
> diberikan:Antara gambar kerosakan melibatkan roda belakang bersama gandar
> yang tercabut dari Perodua Alza dan Myvi yang tersebar di media sosial:*
> Jawapan Perodua Kurang Meyakinkan
> <http://greenboc.blogspot.com/2014/10/jawapan-perodua-kurang-meyakinkan.html>
> greenboc.blogspot
> Posted by Green Boc
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-3bLtONtvB-4/VD3s5r5VmEI/AAAAAAABu68/5SitG8G_3Q0/s1600/perodua.jpg>
>
> *Laporan media sosial: Beberapa keping **gambar** tersebar di laman
> sosial menasihatkan pemilik kereta Myvi atau Alza supaya berwaspada. Sudah
> terjadi beberapa kes gandar belakang kereta **Perodua*
>
> * tercabut terus (walaupun kereta baharu)...sayangi nyawa anda. Jangan
> terus percaya pada kualiti kereta anda. *
>
> *JAWAPAN PERODUA: PERUSAHAAN Otomobil Kedua Sdn Bhd (Perodua) semalam,
> menjelaskan beberapa keping gambar yang disebarkan dalam **media*
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> * sosial menggambarkan belakang akhir gandar sebuah Perodua Alza terpisah
> daripada bingkai. Presiden Perodua dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk
> Amnar Rashid Salleh berkata, kerosakan yang ditunjukkan dalam gambar
> tersebut disebabkan pelanggaran antara Perodua Alza dan kenderaan lain.
> "Dalam beberapa posting, mereka mendakwa bahawa kenderaan itu rosak akibat
> kawalan kualiti rendah. Kami ingin menegaskan bahawa Perodua tidak bertolak
> ansur terhadap kualiti dan kawalan kualiti sama ada dalam pengeluaran,
> jualan dan juga perkhidmatan selepas jualan kami," katanya dalam satu
> kenyataan media, semalam. Aminar Rashid berkata, komitmen terhadap kualiti
> adalah satu komponen teras dalam setiap empat tonggak transformasi iaitu
> transformasi pengeluaran; transformasi produk; pembangunan dan penyelidikan
> dan transformasi perolehan; dan transformasi kepuasan pelanggan. "Kami
> ucapkan terima kasih kepada semua pelanggan kami atas sokongan mereka.
> Perodua akan ambil apa sahaja tindakan yang perlu untuk melindungi nama dan
> imej dari sebarang bentuk fitnah dan libel," katanya. -SH ULASAN
> GBJawapanbalas dari Perodua nampaknya kurang fakta dan kurang meyakinkan.
> Benarkah kenderaan-kenderaan tersebut terbabit dengan kemalangan? Sebab
> tiada kesan perlanggaran di bahagian belakangnya dan tidak pula dimajukan
> fakta tepat bila, di mana dan siapa yang terlibat jika benar ia
> kemalangan.Kedua, menuding bahawa ia rekaan atau fitnah tidak samasekali
> boleh memadamkan kebenaran. Melihat kepada gambar-gambar berkenaan, sukar
> untuk menepis dakwaan mengenai kualiti rendah kenderaan berkenaan oleh
> pengeluarnya. Kita berharap mereka yang terlibat dengan penyebaran gambar
> tersebut dapat tampil ke hadapan untuk menjelaskan "hal sebenar" supaya ia
> dapat mendedahkan kebenaran.Rasanya sudah sampai masanya Undang-undang
> Lemon diperkenalkan bagi melindungi pemebeli kenderaan.*
>
> *'Undang-Undang Lemon' lindungi pembeli kenderaan, kata persatuan pengguna*
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> *Adakah pembeli kereta lebih suka mendapat ganti baru bagi kenderaan yang
> rosak atau cuma membaikinya sahaja sepanjang tempoh jaminan? Ekoran
> peningkatan aduan tentang pembelian kenderaan dan perkhidmatan selepas
> jualan, satu kumpulan pengguna mahu "Undang-Undang Lemon" diperkenalkan di
> sini bagi membolehkan pengguna membuat tuntutan terhadap produk rosak yang
> terjual dalam masa singkat. Pengarah Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional
> (NCCC) Ratna Devi Nadarajan berkata, sebanyak 4,915 aduan diterima tahun
> lalu, kebanyakannya berkait dengan keluaran kereta baru oleh pengilang
> terkemuka, tempatan dan antarabangsa. "Daripada aduan, jumlah kerugian
> daripada industri automobil mampu mencecah kira-kira RM22 juta," katanya
> kepada The Malaysian Insider sebelum satu seminar membincangkan
> undang-undang ini diadakan Kuala Lumpur, minggu ini. Undang-Undang Lemon
> memberi peluang kepada pengguna menukar produk jika mereka dapat
> membuktikan kerosakan yang dihadapi berpunca daripada kesilapan pengilang.
> Di negara lain, undang-undang itu meliputi produk am seperti barangan
> elektrik, elektronik serta perabot. Di Amerika Syarikat, Undang-Undang
> Lemon membenarkan pengguna menukar pembelian kereta (kemudiannya diguna
> pakai terhadap barangan pengguna lain) bagi menggantikan produk yang gagal
> memenuhi standard kualiti dan prestasi. Singapura, Filipina, China, Jepun,
> dan Korea Selatan mempunyai undang-undang sedemikian yang melindungi
> penggunanya termasuk pembelian kenderaan. Ratna berkata di bawah
> Undang-Undang Lemon, pengguna berhak mendapat barang ganti, pengembalian
> wang dan pengurangan harga kerana kerosakan sesuatu produk. "Buat masa ini,
> klausa jaminan yang tidak jelas tidak memberi perlindungan sepenuhnya
> kepada pembeli kenderaan," katanya sambil menambah pengeluar dan agen
> sering lepas tangan apabila tamat tempoh jaminan. Katanya, beban kini
> terletak di bahu pengguna bagi membuktikan kenderaan mengalami kerosakan
> semasa awal pembelian. "Jika undang-undang ini diguna pakai, beban akan
> dipindahkan kepada pengeluar dan ejen mereka," katanya. Katanya, NCCC mahu
> kerajaan menggubal undang-undang itu kerana kereta keluaran baru dijual di
> Malaysia agak mahal kerana dikenakan cukai, malah tidak ada badan kawal
> selia untuk pengguna membuat aduan kenderaan. Katanya, NCCC berjumpa dengan
> beberapa pegawai kerajaan dalam usaha agar Undang-Undang Lemon dilaksanakan
> tetapi mendapat sambutan hambar. "Kita akan teruskan mendesak agar
> undang-undang ini dilaksanakan, sama ada secara berasingan atau dimasukkan
> dalam undang-undang sedia ada yang berkaitan kepenggunaan," katanya. *
> *-TMI*
>
> *comments: *
> Anonymous said...
> I tak tahu sangat akn hal ini so no comment. Tapi yang pastinya sangat
> jelas sudah reason kenapa isu AP sampai sekarang belum lagi selesai sebab
> nak suruh rakyat malaysia beli kereta kualiti rendah serta rakyat tak ada
> pilihan kecuali beli kereta either proton yang dimiliki DR.M dan perodua
> milik kroni UMNO.
> Anonymous said...
> What a timing report-report mcm ni keluar pada saat persaingan semakin
> sengit...ha..ha..nampak mcm diokestra je...rakyat biasa dah tak bodoh mcm
> dulu le bro...
> otaklunyai <http://www.blogger.com/profile/09136643898370004410> said...
> kalau kata kemalangan punya hal... taklah teruk mana jika betul sebab
> kemalangan hingga menyebabkan tercabut gandar... low classssssss.... tak
> habih2 rakyat jadi mangsa lebong
>
>
>
>
>
>
>
>
>

--
http://www.goscorea.com

Wed Oct 22, 2014 11:31 pm (PDT) . Posted by:

pajoulaxl

Org bwk myvi tu panik sgt, ikut la mcm brader yg hebat nie
nasihat
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: MHZ cekelatgetah@gmail.com [automobil]Sent: Monday, 20
October 2014 11:01 AMTo: automobil@yahoogroups.comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: KEMALANGAN NGERI MOTOSIKAL
BERKUASA TINGGI

kita golongan motorist ni ibarat mentimun. langgar orang kita
teruk,
kena langgar pun kita teruk juga. lebih berhati2lah tak kira moto
kapcai
atau motor besar. sentiasa bagi fokus 500%. duduk je kat atas
seat motor
tu perkara pertama ingat anak2 kat rumah InsyaAllah berkesan.
tapi
kadang2 tu terlalai juga. Apa2 pun ajal maut di tangan Tuhan.

On 20/10/2014 9:21 AM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] wrote:
> Mengikut Metro..Allahyarham Hazalli yg terbakar tu nak elakkan
MyVi yg
> tiba2 bertukar lane utk elakkan lori rosak ditunda didepan.
> Motor pasal konvoi dekat sgt ...2 motor kawan dibelakang brek
jatuh
> menyeret lalu hempap arwah hingga terbakar...
> Kesilapan kereta Myvi yg nak dielakkan arwah pulak ialah tukar
lane tiba2...
> Myvi patutnya tekan brek kereta kuat kelantai terus tanpa putar
stering.
> Jika tukar stering keta semasa laju, anda tak sempat bagi
signal kuning
> anda tak nampak tepi kereta anda dan kereta boleh hilang
kawalan.
> kereta kena brek mati dulu, nak dekat berhenti baru putar...,
kalau nak
> putar stering jugak
>
> Perkara yg sama pernah berlaku kat aku bila satu myvi lane
tengah putar
> stering emergency seba nak elakk kereta depan lane kanan masuk
lane
> tengah dia tiba2..keta dia pula himpit motor aku di lane kiri
sekali
> Habis aku lecture dia - tekan brek keter bukan putar stering
..aku
> ulang cakap hampir 7 kali kat dia..
> sebab kebanyakan org tak cukup terer kontrol kereta pusing
stering bila
> laju.
> Motorsikal aku kena brek dan pusing stering ke kiri serentak -
tak boleh
> tekan brek mati terus sebab motor boleh jatuh bila brek
terkunci
> style brek motor tak sama dg kereta -
> nasib baik aku tak arwah pasal tepi kiri tu gaung beb...
>
>
>
> On Monday, October 20, 2014 7:04 AM, "bashah bwasi@yahoo.com
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
> Al fatihah
>
> --Jgn berkonvoi terlampau dekat.
> superbike kena superjauh
>
>
> On Monday, October 20, 2014 12:11 AM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
wrote:
>
>
> 
>
>
> KEMALANGAN NGERI MELIBATKAN 3 BUAH MOTOSIKAL BERKUASA
TINGGI ...
> DUA MAUT SALAH SEORANGNYA RENTUNG DAN SEORANG CEDERA
PARAH.
>
<http://omakkau.blogspot.com/2014/10/kemalangan-ngeri-melibatkan-\
3-buah.html>
>
> omakkau.blogspot
> Posted by OMAK KAU!!!!
<http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
>
<http://4.bp.blogspot.com/-ypBFJkc0MSM/VENcIAft-eI/AAAAAAAA8Mg/gk\
DpS5zGEbk/s1600/motosikal%2Brentung.jpg>
>
<http://4.bp.blogspot.com/-laAelQqwHcI/VENcP3eEW2I/AAAAAAAA8Mo/0e\
fWpJtm0Fc/s1600/motosikal%2Brentung3.jpg>
>
<http://4.bp.blogspot.com/-9FBbC451HwI/VENcWNaRLbI/AAAAAAAA8Mw/iT\
CsCK7e44w/s1600/motosikal%2Brentung1.jpg>
>
<http://3.bp.blogspot.com/-0Bku7ebGfy8/VENcc7buqrI/AAAAAAAA8M4/hH\
JnIJ2wLHY/s1600/motosikal%2Brentung2.jpg>
>
<http://2.bp.blogspot.com/-to6WtXK1Go8/VENhApZtkXI/AAAAAAAA8NE/u6\
CjSMYkGUA/s1600/motosikal%2Brentung4.jpg>
>
<http://4.bp.blogspot.com/-K1XxUqaHaIo/VENhKV60BZI/AAAAAAAA8NM/RK\
RFnqYhpIc/s1600/motosikal%2Brentung5.jpg>
>
<http://4.bp.blogspot.com/-dWYRP2YwmaU/VENhTIK0y3I/AAAAAAAA8NU/j8\
7TEwGaZqQ/s1600/motosikal%2Brentung6.jpg>
>
<http://4.bp.blogspot.com/-5E5ZTIIkeeU/VENhbiuesNI/AAAAAAAA8Nc/an\
vGxNO2cgc/s1600/motosikal%2Brentung7.jpg>
>
<http://4.bp.blogspot.com/-o2Wure3e30s/VENh0-jjI_I/AAAAAAAA8Nk/K4\
5NBHjetWs/s1600/motosikal%2Brentung8.jpg>
> *Dua maut manakala tiga lagi cedera membabitkan kemalangan lima
> motosikal besar berkuasa tinggi dengan enam kereta di Kilometer
26
> Lebuhraya Karak menghala ke Kuala Lumpur, di sini kira-kira jam
11 pagi
> tadi.
>
> Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Selayang, Ismail
Kamarudin
> berkata, seorang mangsa maut kerana rentung akibat motosikal
terbakar,
> manakala seorang lagi tersepit di bawah sebuah kereta Honda.
>
> Katanya, tiga lagi mangsa yang cedera dikejarkan ke Hospital
Selayang.
>
> Punca sebenar kemalangan masih lagi disiasat dan tidak menolak
> kemungkinan ia mungkin berlaku ketika motosikal dan kereta itu
menuruni
> selekoh curam di lebuhraya berkenaan.*
>
>
>
>
>


Wed Oct 22, 2014 11:45 pm (PDT) . Posted by:

"Abdul RahMan" man_belon

ni tindakan refleksi...bukan ngada ngada tgn nak pulas stereng...

bagi la lecture 1000x ...semua org akan pulas stereng..even pemandu F1 pun sama...

so...drive safe...act wise...
--------------------------------------------

On Mon, 20/10/14, tanya saya worksplendid@gmail.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com> wrote:

Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: KEMALANGAN NGERI MOTOSIKAL BERKUASA TINGGI
To: "automobil" <automobil@yahoogroups.com>
Date: Monday, 20 October, 2014, 12:53 PM


 




Rasenya perlakuan
putar stering ni bukan kereta myvi je.. Cuma saudara obverse
sendiri.. Asal kereta depan brek, kereta belakang dengan
tetiba tukar lane.. tak kira samada menghampiri lampu trafik
yang nak merah atau tengah on speed di lane laju.. Haru....
Kekadang tu terfikir.. berdosa ke kalu tekan brek, sampai
tetiba kena buat keputusan utk tukar lane..  Dah rasa
selesa ke masa putar stering utk tukar lane.. ada kereta /
motor tgh on speed tak.. ???


On Mon, Oct 20, 2014 at
9:21 AM, bashah bwasi@yahoo.com
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>
wrote:















 









Mengikut
Metro..Allahyarham Hazalli yg terbakar tu nak elakkan MyVi
yg tiba2 bertukar lane utk elakkan lori rosak ditunda
didepan.Motor pasal konvoi
dekat sgt ...2 motor kawan dibelakang brek jatuh menyeret
lalu hempap arwah hingga terbakar...Kesilapan kereta Myvi yg nak dielakkan arwah
pulak ialah tukar lane tiba2...Myvi patutnya tekan brek kereta kuat
kelantai terus tanpa putar stering.Jika tukar stering keta semasa laju, anda
tak sempat bagi signal kuning  anda tak nampak tepi kereta
anda  dan kereta boleh hilang kawalan.kereta kena brek mati dulu, nak dekat
berhenti baru putar..., kalau nak putar stering
jugak
Perkara yg
sama pernah berlaku kat aku bila satu myvi lane tengah
 putar stering emergency seba nak elakk kereta depan lane
kanan masuk lane tengah  dia tiba2..keta dia pula himpit
motor aku di lane kiri sekaliHabis aku lecture dia - tekan brek keter
 bukan putar stering ..aku ulang cakap hampir 7 kali kat
dia..sebab kebanyakan org
tak cukup terer kontrol kereta pusing stering bila
laju.Motorsikal aku kena
brek dan pusing stering ke kiri serentak - tak boleh tekan
brek mati terus sebab motor boleh jatuh bila brek
terkuncistyle brek motor tak
sama dg kereta -nasib baik aku tak
arwah pasal tepi kiri tu gaung beb...


On Monday, October 20, 2014
7:04 AM, "bashah bwasi@yahoo.com
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
wrote:



 









Al
fatihah 
--Jgn
berkonvoi terlampau dekat. superbike kena superjauh


On Monday, October 20, 2014
12:11 AM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
wrote:

 













KEMALANGAN NGERI MELIBATKAN 3 BUAH
MOTOSIKAL BERKUASA
TINGGI ... DUA MAUT SALAH SEORANGNYA RENTUNG DAN SEORANG
CEDERA
PARAH.
omakkau.blogspot

Posted by OMAK
KAU!!!!
 











Dua

maut manakala tiga lagi cedera membabitkan kemalangan lima
motosikal besar
berkuasa tinggi dengan enam kereta di Kilometer 26 Lebuhraya
Karak menghala ke
Kuala Lumpur, di sini kira-kira jam 11 pagi tadi.

Ketua Operasi Balai
Bomba dan Penyelamat Selayang, Ismail Kamarudin berkata,
seorang mangsa maut
kerana rentung akibat motosikal terbakar, manakala seorang
lagi tersepit di
bawah sebuah kereta Honda.

Katanya, tiga lagi mangsa yang cedera
dikejarkan ke Hospital Selayang.

Punca sebenar kemalangan masih lagi
disiasat dan tidak menolak kemungkinan ia mungkin berlaku
ketika motosikal dan
kereta itu menuruni selekoh curam di lebuhraya
berkenaan.

 
























































#yiv5339092962 #yiv5339092962 --
#yiv5339092962ygrp-mkp {
border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px
0;padding:0 10px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp hr {
border:1px solid #d8d8d8;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp #yiv5339092962hd {
color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px
0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp #yiv5339092962ads {
margin-bottom:10px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad {
padding:0 0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad p {
margin:0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad a {
color:#0000ff;text-decoration:none;}
#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
#yiv5339092962ygrp-lc {
font-family:Arial;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
#yiv5339092962ygrp-lc #yiv5339092962hd {
margin:10px
0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
#yiv5339092962ygrp-lc .yiv5339092962ad {
margin-bottom:10px;padding:0 0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962actions {
font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}


#yiv5339092962 #yiv5339092962activity {
background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span {
font-weight:700;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span:first-child {
text-transform:uppercase;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span a {
color:#5085b6;text-decoration:none;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span span {
color:#ff7900;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span
.yiv5339092962underline {
text-decoration:underline;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962attach {
clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px
0;width:400px;}


#yiv5339092962 .yiv5339092962attach div a {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962attach img {
border:none;padding-right:5px;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962attach label {
display:block;margin-bottom:5px;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962attach label a {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 blockquote {
margin:0 0 0 4px;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962bold {
font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962bold a {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p a {
font-family:Verdana;font-weight:700;}

#yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p span {
margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}

#yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p
span.yiv5339092962yshortcuts {
margin-right:0;}

#yiv5339092962 div.yiv5339092962attach-table div div a {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 div.yiv5339092962attach-table {
width:400px;}

#yiv5339092962 div.yiv5339092962file-title a, #yiv5339092962
div.yiv5339092962file-title a:active, #yiv5339092962
div.yiv5339092962file-title a:hover, #yiv5339092962
div.yiv5339092962file-title a:visited {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a,
#yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:active,
#yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:hover,
#yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:visited {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 div#yiv5339092962ygrp-mlmsg
#yiv5339092962ygrp-msg p a span.yiv5339092962yshortcuts {
font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962green {
color:#628c2a;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962MsoNormal {
margin:0 0 0 0;}

#yiv5339092962 o {
font-size:0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962photos div {
float:left;width:72px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962photos div div {
border:1px solid
#666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962photos div label {
color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962reco-category {
font-size:77%;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962reco-desc {

font-size:77%;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962replbq {
margin:4px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-actbar div a:first-child {
margin-right:2px;padding-right:5px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg {
font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean,
sans-serif;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg table {
font-size:inherit;font:100%;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg select,
#yiv5339092962 input, #yiv5339092962 textarea {
font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg pre, #yiv5339092962
code {
font:115% monospace;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg * {
line-height:1.22em;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg #yiv5339092962logo {
padding-bottom:10px;}


#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-msg p a {
font-family:Verdana;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-msg
p#yiv5339092962attach-count span {
color:#1E66AE;font-weight:700;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-reco
#yiv5339092962reco-head {
color:#ff7900;font-weight:700;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-reco {
margin-bottom:20px;padding:0px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
li a {
font-size:130%;text-decoration:none;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
li {
font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
ul {
margin:0;padding:0 0 0 8px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text {
font-family:Georgia;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text p {
margin:0 0 1em 0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text tt {
font-size:120%;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-vital ul li:last-child {
border-right:none !important;
}
#yiv5339092962


Wed Oct 22, 2014 11:50 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Yang penting;
1. Doa
2. patuhi had laju (tak kira la apa kenderaan)
3. pastikan jarak pemanduan yang selamat
4. baca, fahamkan, dan cuba praktikkan teknik pemanduan defensif yang En.
Nazri sharekan baru-baru ni..

On Mon, Oct 20, 2014 at 1:37 PM, Abdul RahMan man_belon@yahoo.com
[automobil] <automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> ni tindakan refleksi...bukan ngada ngada tgn nak pulas stereng...
>
> bagi la lecture 1000x ...semua org akan pulas stereng..even pemandu F1 pun
> sama...
>
> so...drive safe...act wise...
> --------------------------------------------
>
> On Mon, 20/10/14, tanya saya worksplendid@gmail.com [automobil] <
> automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: KEMALANGAN NGERI
> MOTOSIKAL BERKUASA TINGGI
> To: "automobil" <automobil@yahoogroups.com>
> Date: Monday, 20 October, 2014, 12:53 PM
>
>
>
>
>
>
>
> Rasenya perlakuan
> putar stering ni bukan kereta myvi je.. Cuma saudara obverse
> sendiri.. Asal kereta depan brek, kereta belakang dengan
> tetiba tukar lane.. tak kira samada menghampiri lampu trafik
> yang nak merah atau tengah on speed di lane laju.. Haru....
> Kekadang tu terfikir.. berdosa ke kalu tekan brek, sampai
> tetiba kena buat keputusan utk tukar lane.. Dah rasa
> selesa ke masa putar stering utk tukar lane.. ada kereta /
> motor tgh on speed tak.. ???
>
>
> On Mon, Oct 20, 2014 at
> 9:21 AM, bashah bwasi@yahoo.com
> [automobil] <automobil@yahoogroups.com>
> wrote:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Mengikut
> Metro..Allahyarham Hazalli yg terbakar tu nak elakkan MyVi
> yg tiba2 bertukar lane utk elakkan lori rosak ditunda
> didepan.Motor pasal konvoi
> dekat sgt ...2 motor kawan dibelakang brek jatuh menyeret
> lalu hempap arwah hingga terbakar...Kesilapan kereta Myvi yg nak dielakkan
> arwah
> pulak ialah tukar lane tiba2...Myvi patutnya tekan brek kereta kuat
> kelantai terus tanpa putar stering.Jika tukar stering keta semasa laju,
> anda
> tak sempat bagi signal kuning anda tak nampak tepi kereta
> anda dan kereta boleh hilang kawalan.kereta kena brek mati dulu, nak dekat
> berhenti baru putar..., kalau nak putar stering
> jugak
> Perkara yg
> sama pernah berlaku kat aku bila satu myvi lane tengah
> putar stering emergency seba nak elakk kereta depan lane
> kanan masuk lane tengah dia tiba2..keta dia pula himpit
> motor aku di lane kiri sekaliHabis aku lecture dia - tekan brek keter
> bukan putar stering ..aku ulang cakap hampir 7 kali kat
> dia..sebab kebanyakan org
> tak cukup terer kontrol kereta pusing stering bila
> laju.Motorsikal aku kena
> brek dan pusing stering ke kiri serentak - tak boleh tekan
> brek mati terus sebab motor boleh jatuh bila brek
> terkuncistyle brek motor tak
> sama dg kereta -nasib baik aku tak
> arwah pasal tepi kiri tu gaung beb...
>
>
> On Monday, October 20, 2014
> 7:04 AM, "bashah bwasi@yahoo.com
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
> wrote:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Al
> fatihah
> --Jgn
> berkonvoi terlampau dekat. superbike kena superjauh
>
>
> On Monday, October 20, 2014
> 12:11 AM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
> wrote:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> 
>
>
>
> KEMALANGAN NGERI MELIBATKAN 3 BUAH
> MOTOSIKAL BERKUASA
> TINGGI ... DUA MAUT SALAH SEORANGNYA RENTUNG DAN SEORANG
> CEDERA
> PARAH.
> omakkau.blogspot
>
> Posted by OMAK
> KAU!!!!
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Dua
>
> maut manakala tiga lagi cedera membabitkan kemalangan lima
> motosikal besar
> berkuasa tinggi dengan enam kereta di Kilometer 26 Lebuhraya
> Karak menghala ke
> Kuala Lumpur, di sini kira-kira jam 11 pagi tadi.
>
> Ketua Operasi Balai
> Bomba dan Penyelamat Selayang, Ismail Kamarudin berkata,
> seorang mangsa maut
> kerana rentung akibat motosikal terbakar, manakala seorang
> lagi tersepit di
> bawah sebuah kereta Honda.
>
> Katanya, tiga lagi mangsa yang cedera
> dikejarkan ke Hospital Selayang.
>
> Punca sebenar kemalangan masih lagi
> disiasat dan tidak menolak kemungkinan ia mungkin berlaku
> ketika motosikal dan
> kereta itu menuruni selekoh curam di lebuhraya
> berkenaan.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962 --
> #yiv5339092962ygrp-mkp {
> border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px
> 0;padding:0 10px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp hr {
> border:1px solid #d8d8d8;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp #yiv5339092962hd {
> color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px
> 0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp #yiv5339092962ads {
> margin-bottom:10px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad {
> padding:0 0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad p {
> margin:0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad a {
> color:#0000ff;text-decoration:none;}
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
> #yiv5339092962ygrp-lc {
> font-family:Arial;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
> #yiv5339092962ygrp-lc #yiv5339092962hd {
> margin:10px
> 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
> #yiv5339092962ygrp-lc .yiv5339092962ad {
> margin-bottom:10px;padding:0 0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962actions {
> font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}
>
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962activity {
>
> background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962activity span {
> font-weight:700;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962activity span:first-child {
> text-transform:uppercase;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962activity span a {
> color:#5085b6;text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962activity span span {
> color:#ff7900;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962activity span
> .yiv5339092962underline {
> text-decoration:underline;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962attach {
> clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px
> 0;width:400px;}
>
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962attach div a {
> text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962attach img {
> border:none;padding-right:5px;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962attach label {
> display:block;margin-bottom:5px;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962attach label a {
> text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 blockquote {
> margin:0 0 0 4px;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962bold {
> font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962bold a {
> text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p a {
> font-family:Verdana;font-weight:700;}
>
> #yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p span {
> margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}
>
> #yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p
> span.yiv5339092962yshortcuts {
> margin-right:0;}
>
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962attach-table div div a {
> text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962attach-table {
> width:400px;}
>
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962file-title a, #yiv5339092962
> div.yiv5339092962file-title a:active, #yiv5339092962
> div.yiv5339092962file-title a:hover, #yiv5339092962
> div.yiv5339092962file-title a:visited {
> text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a,
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:active,
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:hover,
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:visited {
> text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 div#yiv5339092962ygrp-mlmsg
> #yiv5339092962ygrp-msg p a span.yiv5339092962yshortcuts {
> font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962green {
> color:#628c2a;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962MsoNormal {
> margin:0 0 0 0;}
>
> #yiv5339092962 o {
> font-size:0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962photos div {
> float:left;width:72px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962photos div div {
> border:1px solid
> #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962photos div label {
>
> color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962reco-category {
> font-size:77%;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962reco-desc {
>
> font-size:77%;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962replbq {
> margin:4px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-actbar div a:first-child {
> margin-right:2px;padding-right:5px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg {
> font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean,
> sans-serif;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg table {
> font-size:inherit;font:100%;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg select,
> #yiv5339092962 input, #yiv5339092962 textarea {
> font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg pre, #yiv5339092962
> code {
> font:115% monospace;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg * {
> line-height:1.22em;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg #yiv5339092962logo {
> padding-bottom:10px;}
>
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-msg p a {
> font-family:Verdana;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-msg
> p#yiv5339092962attach-count span {
> color:#1E66AE;font-weight:700;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-reco
> #yiv5339092962reco-head {
> color:#ff7900;font-weight:700;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-reco {
> margin-bottom:20px;padding:0px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
> li a {
> font-size:130%;text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
> li {
> font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
> ul {
> margin:0;padding:0 0 0 8px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text {
> font-family:Georgia;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text p {
> margin:0 0 1em 0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text tt {
> font-size:120%;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-vital ul li:last-child {
> border-right:none !important;
> }
> #yiv5339092962
>
>
>

Wed Oct 22, 2014 11:35 pm (PDT) . Posted by:

"rahim him" jaship_83

,,,, ,,,,, ,,, ,,,,, ,,,,,,, ,,,,,,,,   ,,,, ,,,,,, ,,,,      ,,,,,,,, ,,, ,,, , ,b,,b,,,,,, ,,,,,,,, ,,,,   ,    b , ,b,,,, .,,,,,  ,,,,,, ,,

Sent from Yahoo Mail on Android

Wed Oct 22, 2014 11:42 pm (PDT) . Posted by:

"keluarga badang"

Tahniah tuan, semoga perniagaan terus berkembang maju

On Friday, 10 October 2014, 23:47, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:



KERAJAAN NAIKKAN HARGA MINYAK 20 SEN SELITER, PENIAGA
CENDUL BAKAR TURUNKAN HARGA 20 SEN SEMANGKUK.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!


Ini
dinamakan peniaga ada ehsan dan berjiwa murni tahu akan kesengsaraan rakyat yang
dihadapi kini.

Tidak mau rakyat terbeban akan kenaikkan harga minyak 20
sen seliter mulai tengah malam 2hb Oktober 2014 yang lalu maka towkey Cendul
Bakar mengambil keputusan untuk turunkan harga cendul bakarnya 20 sen
semangkuk.

Mungkin betul juga kata Menteri Hasan Malek .. Minyak naik
jangan merunggut dan bantah sebaliknya bersyukur.

Tapi ikhlas cakap ..
adakah rakyat akan minum cendul bakar setiap hari hanya disebabkan harganya dah
turun 20 sen semangkuk .. itu pun setakat hujung bulan ini 30hb Oktober 2014 ...
Yang pasti tabik spring rakyat yang dikelaskan sebagai fakir miskin ada kad dari
Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) minum percuma sebanyak mana yang mau dan

mampu.

Agak-agak Omak .. lebih baik towkey Kedai Cendul Bakar ini
jadi menteri ganti Hasan Malek.

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: