Tuesday, October 7, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4023[12 Attachments]

9 Messages

Digest #4023

Messages

Mon Oct 6, 2014 7:52 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Senarai nama anggota TLDM yang hilang di perairan Pulau Mengalum

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

KOTA KINABALU - Berikut adalah senarai anggota Tentera Laut Diraja Malaysia yang hilang ketika melakukan operasi tinjauan menggunakan bot tempur CB90 di perairan Pulau Mengalum, semalam:

1. Leftenan Azri Bakar

2. BK PAP Christopher ak Mani

3. BM TMK Ince ak Evin

4. BM TMK Steven Hudson ak Miso

5. BM JTP Nor Azuan Ariffin

6. LK KOM Sulhajji Daah

7. LK PAP Mohd. Azhry Maani

KOSMO!

SEBUAH BOT TEMPUR CANGGIH MILIK TLDM BERSAMA 7 ANGGOTA LESAP DI PERAIRAN SABAH.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!

Bot Tempur CB204 milik Tentera Laut Di Raja Malaysia bersama 7 askar dipercayai hilang di perairan Sabah sejak pagi tadi.

Sehingga malam ini pihak TLDM gagal menghubungi bot tersebut dan telah melancarkan operasi menyelamat.

Setakat ini pihak berkuasa belum mengesahkan kejadian ini, kawasan rondaan dan punca kehilangan ini.

Bagaimanapun kehilangan ini dipercayai akibat cuaca buruk, bukannya kegiatan pengganas.

Bot tempur CB204 mempunyai pelbagai keistimewaan termasuk boleh beroperasi di kawasan air cetek sama ada lautan mahupun sungai atau tasik.

Malah, laluan sungai sempit juga boleh dilalui oleh CB204.

Di samping itu, jika sebelum ini kita sering mendengar bot-bot menggunakan enjin berkipas, amat berbeza sekali dengan CB90.

CB204 menggunakan sistem 'water jet' yang mampu bergerak dengan pantas dan senyap.

Keadaan ini meletakkan CB204 antara aset terpenting TLDM terutama dalam menjalankan tugasan penyusupan dan risikan.

Untuk itu, pemilihan TLDM menggunakan CB90 dianggap tepat kerana kemampuannya membawa anggota-anggota tentera dalam menjalankan operasi di mana-mana sahaja kawasan di negara ini.

Bot tempur ini juga mempunyai keistimewaan lain seperti boleh didaratkan sebahagian badannya sehingga ke kawasan atas pantai.

Ia juga boleh dihentikan secara mengejut walaupun ketika sedang bergerak laju serta mampu membuat lencongan kira-kira 110 darjah.

Memandangkan kemampuan bot ini, ia turut diguna oleh TLDM di kawasan-kawasan sensitif termasuk di Sabah bagi menangani sebarang pencerobohan musuh.

BOT TEMPUR CB204 DIPERCAYAI MASIH SELAMAT -TLDM
bloglist-malaysia.blogspot
pkrl.blogspot

Bot tempur CB204 dipercayai masih selamat - Tan Sri Abdul Aziz

"Kami menerima maklumat terkini daripada pelantar minyak ERB West milik Petronas, bahawa mereka ternampak kelibat sebuah bot di lokasi pantai Barat Sabah iaitu kira 20 batu nautika dari Pulau Mengalum pada pagi ini.

Bot tempur CB 204 dilaporkan hilang sejak pagi Ahad di perairan Pulau Mengalum, Sabah.
KUALA LUMPUR: Bot tempur Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang dilaporkan hilang sejak pagi Ahad di perairan Pulau Mengalum, Sabah dipercayai masih selamat biarpun usaha mencari dan menyelamat (SAR) berdepan cabaran cuaca buruk.

Perkara tersebut dimaklumkan Panglima TLDM, Tan Sri Abdul Aziz Jaafar ketika dihubungi Astro Awani sebentar tadi.

"Kami yakin bot tersebut masih selamat kerana keupayaannya iaitu ia memiliki ciri kestabilan apungan yang tinggi," ujar beliau yang menambah bahawa operasi SAR pada hari kedua menyaksikan penglibatan 6 buah kapal dan 3 buah pesawat.

Empat kapal TLDM yang dikerahkan dalam operasi tersebut ialah kapal diraja (KD) Lekiu, KD Paus, KD Serang, KD Ganas dan sebuah helikopter jenis Super Lynx. Aset Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) melibatkan kapal KM Mabul dan KM Berani serta sebuah helikopter jenis AgustaWestland AW139 manakala aset TUDM, sebuah pesawat jenis Beechcraft B200T.

"Kami menerima maklumat terkini daripada pelantar minyak ERB West milik Petronas, bahawa mereka ternampak kelibat sebuah bot di lokasi pantai Barat Sabah iaitu kira 20 batu nautika dari Pulau Mengalum pada pagi ini.

"Kami telah mengarahkan pesawat Super Lynx dan kapal KD Lekiu untuk menyiasat," ujar Abdul Aziz.

Operasi SAR bot tempur CB204 yang hilang di kawasan pertembungan Laut China Selatan dan Laut Sulu itu berdepan cabaran cuaca buruk iaitu membawa hujan lebat dan ombak yang boleh mencapai ketinggian sehingga 3 meter.

Read more at:SUMBER

Bot tempur TLDM belum ditemui, Op Sar diteruskan
bloglist-malaysia.blogspot
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie
Sebuah bot tempur bersama tujuh anggota Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang hilang di perairan Pulau Mengalum, Sabah, pagi Ahad masih belum ditemui setakat 8 pagi ini.

Panglima TLDM Tan Sri Abdul Aziz Jaafar dalam twitternya hari ini berkata kapal diraja (KD) Lekiu, KD Ganas, KD Serang dan dua aset milik Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) KM Berani dan KM Mabul, masih meneruskan pencarian bot tempur CB90.

"Sehingga 8 pagi tadi, masih belum ditemui. KD Lekiu, KD Ganas, KD Serang, ,KM Berani dan KM Mabul meneruskan pencarian, B200T ditugaskan.

"Keadaan laut bergelora (tahap 5) serta hujan awan rendah menyukarkan pencarian oleh kapalx (super Lynx TLDM) dan pesawat Beechcraft dalam operasi mencari dan menyelamat (SAR)," kata Abdul Aziz di laman Twitternya itu.

Bot tempur yang dinaiki tujuh kru diketuai Lt Azri Bakar terputus hubungan dengan kapal pengiring KD Paus semasa dalam perjalanan ke Stesen LIMA TLDM di Terumbu Layang-Layang, Sabah.

Dalam satu kenyataan malam tadi, Abdul Aziz berkata bot tempur itu belayar dari Pangkalan TLDM Kota Kinabalu pada 5 pagi Ahad sebelum terputus hubungan komunikasi radio dengan kapal pengiring tersebut pada 11.15 pagi.

- Bernama

Kawasan pencarian bot tempur TLDM dibahagi kepada 4 sektor - Panglima

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

KOTA KINABALU: Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) membahagikan kawasan pencarian bot tempur CB204 bagi memudahkan Operasi Mencari dan Menyelamat (Op SAR) tujuh anggota kapal terbabit kepada empat sektor di sekitar perairan pantai barat Sabah, pagi ini.

Panglima TLDM, Tan Sri Abdul Aziz Jaafar, dalam twitter beliau berkata sektor terbabit iaitu A,B, C dan D membabitkan enam kapal TLDM dan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) serta sebuah pesawat Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).

TLDM mengerahkan empat kapal iaitu Kapal Diraja (KD) Lekiu, KD Pari, KD Serang dan KD Ganas, manakala APMM menghantar Kapal Maritim (KM) Mabul dan KM Berani bagi membantu operasi berkenaan.

Awal pagi ini, TUDM mengerahkan pesawat Beechcraft bagi membantu operasi berkenaan tetapi hujan lebat menyukarkan pencarian.

Bot tempur jenis CB90 milik TLDM itu dilaporkan terputus hubungan komunikasi dengan kapal pengiring KD Paus ketika dalam pelayaran ke kawasan operasi Terumbu Layang-Layang, kira-kira jam 11.15 pagi semalam.

Seramai tujuh anak kapal yang diketuai Leftenan Azri Bakar menaiki bot tempur berkenaan.

Sehingga jam 8 pagi tadi, bot tempur berkenaan masih belum ditemui. - BH

Mon Oct 6, 2014 7:53 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



'Demo 8 Okt sebab rakyat tak tahan lagi'
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie
Pemuda PAS hari ini menyeru orang ramai menghadiri protes menentang kenaikan harga minyak di parlimen pada 8 Oktober ini.

Ketuanya Suhaizan Kaiat (bawah) menyeru orang ramai menunjukkan kemarahan mereka dalam perhimpunan itu kerana rakyat sudah tidak tertahan lagi dengan peningkatan bebanan hidup.

"Saya sendiri bersama pimpinan exco Pemuda PAS akan turun bersama bagi menyatakan sokongan terhadap (NGO) PROTES.

"Saya juga ingin mengajak seluruh anak muda supaya dapat hadir bersama-sama dalam himpunan ini," katanya.

PROTES, sebuah kumpulan yang rapat dengan PAS pada 2 Oktober lalu mengumumkan perhimpunan bantahan itu pada pagi 8 Oktober 2014di pintu hadapan parlimen di Kuala Lumpur.

Jurucakap Sekretariat PROTES Aiman Athirah Al Jundi mengumumkan acara itu sebagai bantahan terhadap "kemelut ekonomi yang bertimpa-timpa";, daripada kenaikan harga minyak kepada pengenalan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) tahun depan.

Aiman Athirah berkata, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mungkir janji apabila menaikkan harga minyak walaupun manifesto dan janji pilihan raya BN terdahulu menyebut sebaliknya.

Kesan berantai

Beliau juga berhujah, kenaikan 40 sen seliter dalam tempoh setahun sangat besar jika dilihat kepada kesan berantai terhadap harga barang dan perkhidmatan dalam keadaan pergerakan tangga gaji hampir tiada.

"Sehingga kini kerajaan gagal memberikan alasan yang munasabah dan meyakinkan rakyat," kata Aiman Athirah (bawah, berucap) dalam kenyataannya pada hari pertama kenaikan harga minyak.

Alasan sebenar di sebalik kenaikan harga bahan api
malaysiaberih.blogspot
gigitankerengga.blogspot
Ng Kee Seng

Kenaikan harga petrol RON95 serta minyak disel sebanyak 20 sen mengejutkan rakyat Malaysia kerana harga minyak di peringkat antarabangsa kini berada di paras terendah.

Apa alasan sebenar kerajaan pusat Barisan Nasional (BN) melakukan langkah tidak popular ini, yang bakal membebankan lagi sosio-ekonomi rakyat Malaysia?

Daripada pandangan ekonomi makro, BN dilihat terdesak mengekalkan pentadbirannya kerana ia sedang memerintah dengan kantung yang hampir kekeringan. Hutang persekutuan kini mencecah RM800 bilion.

Dengan beban hutang yang sebegitu besar, kerajaan pusat bukan hanya perlu berhutang malah mendapati keadaan semakin sukar baginya mendapatkan pinjaman.

Pentadbiran yang dibebani hutang ini tidak mampu meyakinkan pembiaya, lantas terpaksa memotong subsidi terutamanya bagi harga bahan api.

Satu lagi kenaikan dijangka pada penghujung tahun ini, diikuti perlaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) bermula April tahun depan.

Kenaikan 20 sen ini sudah tentu menyebabkan kesan domino, dengan peningkatan harga barangan dan kos pengangkutan dijangka menyusul.

Tidak mengejutkan sekiranya kedai kopi menaikkan harga secangkir kopi sebanyak 20 sen. Pengendali kawasan parkir juga telah mengumumkan kenaikan bagi kadar meletak kenderaan.

Reuters melaporkan di Tokyo hari ini, kesan daripada kenaikan cukai pada April 2014 yang dilaksanakan Perdana Menteri Shinzo Abe lebih buruk daripada jangkaan. Ia lebih memberi kesan berbanding pada tahun 1997 di mana perdana menteri ketika itu terpaksa meletak jawatan.

Sejarah menunjukkan, laporan ekonomi yang teruk di Jepun telah menyebabkan kenaikan cukai mendapat tentangan. Tetapi "Abenomics" yang dilaksanakan Abe sebenarnya memang telah terjejas teruk.

Langkah pemulihan ekonomi Jepun dilihat berdepan halangan walaupun Abe menggalakkan perbelanjaan dalam tempoh 21 bulan kebelakangan ini. Jepun semakin merudum dan beliau perlu memutuskan samada hendak meningkatkan cukai sekali lagi.

Pada masa yang sama, penangguhan langkah itu juga membawa kesan buruk. Pakar ekonomi, pelabur dan ahli perniagaan berpendapat pasaran kewangannya akan semakin gusar kerana hutang yang ditanggung kerajaan Jepun.

"Jika mereka tidak meneruskannya, ia mampu menggugat keyakinan terdapat kewangan Jepun," ujar Takao Yasuda, ketua eksekutif gergasi diskaun runcit Don Quijote Holdings Co.

"Rakyat bakal melihatnya sebagai bukti kelemahan ekonomi," Yasuda memberitahu Reuters pada 30 Sept. "Pada saya, lebih baik meningkatkan sebanyak 10% dan hadapi faktor negatif."

Ekonomi Jepun turut menguncup sebanyak 7.1% sekitar April-Jun. Ini lebih teruk berbanding 1997, ketika perdana menteri terdahulu Ryutaro Hashimoto menaikkan cukai jualan.

Kegagalan Hashimoto semakin nyata akibat krisis kewangan Asia, tetapi keadaan Abe sedikit berbeza.

Ini sebenarnya berita buruk buat ekonomi dan kewangan serantau terutama Malaysia. Tekanan dalaman dan ekonomi dijangka memberi kesan terhadap sosio-ekonomi dan iklim politik di negara ini.

Jepun menyumbang kepada pelaburan asing terbesar di Malaysia sejak 1980an.

Tahun lalu, sebanyak US$1bilion disalurkan ke sektor pengilangan di negara ini.

Menurut agensi berita Bernama, sejumlah RM10.1bil pelaburan diluluskan negara Jepun pada 2011 dan jumlah ini meningkat ke paras RM2.79bil tahun lalu.

Syarikat dari Jepun menyumbang kepada pembangunan infrastruktur di Malaysia terutama di bidang otomotif, tenaga yang diperbaharui serta industri bioteknologi.

Jumlah dagangan di antara Malaysia dan Jepun pada 2011 berada pada paras RM145.3bil dengan RM80bil disumbangkan ekspot Malaysia ke Jepun, manakala impot menyumbang RM65.3 bilion.

Terdapat 1,400 syarikat Jepun yang beroperasi di Malaysia, yang menawarkan 11,000 peluang pekerjaan.

India pula baru sahaja mengumumkan penurunan harga petrol sebanyak 65 paise (4 sen) manakala United Kingdom menurunkan harga petrol sebanyak 5p (27 sen). Maka tindakan pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meningkatkan harga petrol di kala negara-negara lain menurunkannya dilihat tidak berasas.

Alasan sebenar, ialah pentadbirannya tidak mampu memberi subsidi yang mustahak kerana tabung negara hampir kontang.

Mon Oct 6, 2014 7:53 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Fadhilat dan hikmah korban

Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol
tranungkite.net
Oleh NASRUDIN HASSAN

Hadith: Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: Aku diperintahkan dengan menyembelih korban itu dan ia adalah sunat ke atas kamu. (Riwayat at- Tirmidzi)

Huraian Hadith:

i) Qurban atau Udhiah bermaksud menyembelih haiwan yang tertentu jenisnya daripada ternakan yang dikategorikan sebagai al-an'am iaitu unta, lembu (termasuk kerbau), biri-biri dan kambing pada Hari Nahar atau Hari Raya Haji (10 Zulhijjah) dan pada hari-hari Tasyrik (11,12 dan 13 Zulhijjah) kerana bertaqarrub (mendekatkan diri) kepada Allah.

ii) Antara hikmah korban adalah:

a) Memperingati peristiwa ketaatan Nabi Ibrahim a.s yang sanggup menyahut perintah Allah Ta'ala untuk mengorbankan anaknya Nabi Ismail a.s.

b) Melahirkan tanda bersyukur kepada Allah terhadap nikmat-nikmatnya yang melimpah-ruah.

c) Menanamkan perasaan kasih-sayang antara si kaya dengan si miskin.

iii) Fadhilat yang diperolehi daripada ibadah korban amat besar. Antaranya ialah:

a) Menambah amal kebajikan- Sabda Rasulullah s.a.w: Maksudnya: "Korban itu bagi tuannya dengan setiap bulunya adalah kebajikan".(Tirmidzi, Ibnu Majah dan al-Hakim)

b) Sebagai penebus dosa- Sabda Rasulullah s.a.w kepada Sayyidatina Fatimah (maksudnya): "Hai Fatimah,berdirilah di sisi korbanmu dan saksikanlah ia, sesungguhnya titisan darahnya yang pertama itu pengampunan bagimu atas dosa-dosamu yang telah lalu".(al-Bazzar dan Ibnu Hibban)

c) Mendapat tempat yang mulia di sisi Allah- Sabda Rasulullah s.a.w. (maksudnya): "Wahai manusia, sembelihlah korban dengan mengharapkan pahala daripada Allah dengan darahnya, bahawa sesungguhnya darah korban itu jika ia tumpah ke bumi maka ia akan mengambil tempat yang mulia di sisi Allah Azza Wajalla."

Nak korban pun sekarang susah dalam Masyarakat Majmuk

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Kenapa india Hindu ni tak bagi semebelih lembu dalam surau??

GEMPAR!!! ... LEMBU KORBAN ADA ANAK (JANIN).
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!

Penduduk-penduduk sebuah kampong menjadi gempar apabila salah seekor lembu korban hari ini ada anak(janin).

Perkara mengejutkan itu berlaku ketika penduduk-penduduk kampong sedang memapah lembu korban yang sudah siap disembelih untuk di agih-agihkan dagingnya.

Anak lembu itu cukup sifat dan tunggu masa untuk dilahirkan.

Apakah yang tukang sembelih tidak perasan yang lembu itu sedang sarat bunting?????

Lembu sorok dalam semak

Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol
tranungkite.net

Oleh Salman Hamat
Butterworth: Suasana di Lorong 12, Taman Sutera, Seberang Jaya di sini, kecoh seketika selepas lembu untuk ibadah korban Ahad ini terlepas dalam kejadian, semalam.

Ketika kejadian 10.30 malam itu, beberapa penduduk sedang memindahkan haiwan itu dari lori bagaimanapun tali digunakan untuk mengikat lembu berkenaan terlucut menyebabkan haiwan itu bertindak agresif dan terlepas.

Penduduk, Mohd Ayub Md Said, 44, berkata, kejadian itu menyebabkan mereka terpaksa melancarkan gerakan mengesan haiwan itu yang bersembunyi dalam kawasan semak berhampiran.

"Kami risau sekiranya haiwan itu hilang sedangkan penduduk merancang untuk melakukan ibadah korban itu Ahad ini.

"Selepas hampir dua jam mencari haiwan itu berjaya ditemui dan dengan bantuan penduduk kampung ia berjaya ditangkap semula," katanya.

Haiwan itu dikatakan kerap bertindak agresif menyebabkan ia terpaksa dipantau bagi mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini daripada berlaku. - HMetro

Bomba Penyelamat Bantu Sembelih Korban

Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol
tranungkite.net

Khidmat Khas menyelamatkan lembu korban yang jatuh longkang dihadapan Masjid SPT Bandar Perda, Pulau Pinang, pada jam 11.30 pagi tadi. Lembu tersebut berjaya diselamatkan dan telah disembelih ditempat kejadian bagi memudahkan urusan. Operasi dijalankan oleh BBP Bandar Perda.

Tiga lembu lari ke bandar

Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol
tranungkite.net

Oleh Hafidzul Hilmi Mohd Noor

Batu Pahat: Penduduk dan Ahli Jawatankuasa Masjid Bentara Luar di sini, gempar selepas tiga daripada 14 ekor lembu untuk dikorbankan melompat daripada lori yang diparkir di masjid itu sebelum berlari menghala ke pusat bandar.

Dalam kejadian jam 12 tengah hari tadi, tiga lembu itu disedari melompat daripada lori sebelum orang ramai yang berada di masjid berkenaan cuba menangkap tiga haiwan itu.

Ketiga-tiga lembu itu berlari ke arah bandar dan menyebabkan orang ramai terkejut sebelum dua daripadanya berjaya ditangkap di Jalan Mohd Khalid dan Jalan Shahbandar di sini.

Ahli Jawatankuasa Program Masjid Bentara Luar Nordin Mohamad berkata, selepas berjaya menemui semula dua ekor lembu, pihaknya terus menyembelih seekor daripada haiwan berkenaan yang termasuk ke dalam longkang di Jalan Mohd Khalid manakala seekor lagi dibawa semula ke masjid menaiki lori.

"Kami menggunakan khidmat Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) untuk mengesan seekor lagi haiwan itu yang masih hilang sehingga jam 6 petang dipercayai berada di dalam semak di kawasan Tasik Merdeka," katanya. - HMetro

Mon Oct 6, 2014 7:53 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Berapa Pilunya Saksi Pertama Menceritakan Kejadian Kemalangan MAUT Di Jelapang
malaysiaberih.blogspot
kachipemas.blogspot
Posted by Abu Luqman

Saksi di tempat kejadian kemalangan maut di Jelapang

Mangsa nahas di susur keluar Terowong Menora di Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran Kuala Kangsar, Allahyarham Norhayati Wook, 50, sempat mengadu sakit dan meminta tolong sebelum menghembuskan nafasnya yang terakhir dalam nahas itu.

Saat menyayat hati itu dimaklumkan oleh seorang pengguna Social Media Facebook yang merupakan antara orang yang terawal tiba di tempat kejadian dan sempat cuba membantu memadam kebakaran serta mengeluarkan mangsa.

Individu prihatin dengan nama akaun Social Media Facebook SuperYan Ahmad dalam satu ruangan komen di sebuah laman Facebook yang turut berkongsi video kesedihan mangsa Muhammad Yusriman, 23, yang begitu sedih ketika menelefon bapanya memaklumkan ibunya sudah meninggal dunia.

"Saya berada di tempat kejadian, berlaku depan mata, lori dengan kegagalan brek menghentam kereta mereka dari belakang sampai terbakar.

"Kami bertungkus lumus nak keluarkan mangsa dan padamkan api.. Arwah ibu lelaki ini (Muhammad) masih bernafas dan mengadu sakit kepada saya," katanya dalam komen berkenaan.

Menurut SuperYan, mangsa yang meninggal dunia merupakan dua orang penumpang yang duduk di belakang kereta Proton Saga BLM berkenaan kerana kereta mereka remu dihempap tayar lori selepas Accident

"Tayar lori itu betul-betul penyekkan kereta mereka, yang selamat pemandu, penumpang hadapan dan adik kecil mereka, saya pertama sampai dan nampak adik kecil minta tolong dan api mula marak," katanya.

Dia kata, beberapa buah lori dan bas yang melalui laluan itu terpaksa ditahan untuk meminta alat pemadam api dan air mineral untuk memadamkan kebakaran seterusnya menyelamatkan mangsa Accident

"Kalau tengok tempat kejadian, beratus2 botol air mineral, tq (terima kasih) kepada semua yang menolong," kata pengguna Social Media Facebook itu.

Apapun, keprihatinan seperti pengguna ini begitu layak dipuji dan penjelasan mengenai apa yang terjadi dapat membuatkan kita faham apa yang berlaku dalam kejadian Accident sebenarnya.

Mon Oct 6, 2014 7:55 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

WAJIB BACA!! PERISTIWA HITAM DI PERHENTIAN TAPAH

kitabantai.info
Kita Bantai

Perhentian Tapah Yang Bahaya | salam semua apa yg akan saya ceta dan kongsikan adalah utk kebaikan bersama dan supaya kita semua lebih berhati hati.Tadi pagi anak sulong saya dlm perjalanan dari kota damansara kl ke alor setar. Beliau telah berhenti sebentar di Tapah krn tunangnya nak pergi tandas.

Semasa menunggu dlm kereta datang sebuah kereta seramai empat org berbangsa India terus buka pintu kereta suruh keluar dan salah seorg cakap nak tarik kereta ..dlm waktu yg sama beliau beritahu kalau boleh bg duit beliau tak akan tarik kereta , anak saya nak kol bank dahulu tapi beliau ugut u nak mampus ka sb skrg saya nak settle kalau u kol bank saya akan tarik juga kereta ..

than anak saya kata nak kol saya utk minta duit nk bayar kat dia .. bila dia benarkan , anak saya jarakkan sikit dari depa dan trs kol bank .. bank kata akaun semua clear n jgn bayar apa dan kol polis immediately ..lps tu anak saya terus kol saya menangis ketakutan .. lps dia terangkan kpd saya .. lelaki india tue trs rebut fon dan suruh say byr rm 900 kalau nak settle sb katanya kalau dia tarik keta nie bank pun akan byr rm 900 .. untuk tidak membahayakan keadaan saya bersetuju utk byr rm 300 tapi dia x setuju n ugut saya lagi ..

dia cakap skrg ank perempuan awk dgn saya nk bayar atau tak .. dgn tenang sy cakap beri saya 10 min saya bank in duit .. saya kol semula anak saya dan srh beliau jauhkan diri dari mrk dan sembunyi kat toilet n pada masa yg sama anak saya kol polis dan tunang beliau kol kawan belia sekitar tapah ... menyedari polis datang mereka iaitu lelaki india telah melarikan diri dan sempat pula ugut sekali lagi dgn berkata mereka akan ikut sampai dapat ...anak saya dan tunang telah dibawa ke balai polis ..

mengikut keterangan polis kes ini telah berlaku kerap kali di tapah dan kumpulan ini meyasarkan anak anak muda utk ugut lebih lebih lagi budak perempuan muda .. dan dua hari sudah pun pemilik kereta iswara pun kena ugut juga dan pemandu malang ini krn takut telah membayarsejumlah wang .. Tapah agak black area .. tadi kawan saya baru msj beritahu beliau nmpk kereta ini dekat R & R Behrang kelmarin kul 3 pagi .. dimana empat lelaki india ini berada dalam kereta dgn mendengar lagu dengan kuat dlm keadaan mabuk.. ini no kereta mereka.

AJM 1324 ALZA PURPLE GELAP KERETA TINTED 100% GELAP X NMPK ORG PUN
So modus operandi mmg area hway tapah ..sila war warkan kpd saudara mara dan sahabat handai agar berhati hati .. seblom ini saya hanya dgr cerita sahaja tapi ini benar benar terjadi kpd anak saya .. Ya Allah terketag lutut bila bercakap sendiri dan diugut oleh pemuda indias itu.

Sila share di FB , watsapp atau mana mana media sosial agar penjenayah ini dapat didakwa. alhamdulilah skrg anak saya dah sampai alor setar .. Syukur kpd Allah swt. aminn n tq semua

Sumber: beritahariann.net

Read more: http://www.kitabantai.info/2014/09/wajib-baca-peristiwa-hitam-di.html#ixzz3EhS5KzDm

Mon Oct 6, 2014 7:56 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Pemilik homestay letak kamera CCTV di bilik air 'skodeng' pelanggan
bloglist-malaysia.blogspot
kl-today.com
by admin

Seorang pengusaha homestay dihadapkan di Mahkamah Majistret di sini, Rabu, atas tuduhan merakam gambar tiga lelaki dan lima wanita mandi dalam keadaan bogel, melalui mini kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di bilik air homestay itu pada Julai lepas.Tertuduh Lim Lai Heng, 42, mengaku tidak bersalah selepas lapan pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadaapan Majistret Haslinda A. Raof.Lim didakwa hendak mengaibkan kehormatan mangsa dengan sengaja merakam gambar keluarga itu melalui mini CCTC yang dia pasang dalam bilik air tingkat atas homestay berkenaan.

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan terhadap mangsa berumur 17 tahun hingga 53 tahun di Ipoh Garden Homestay, Jalan Pekeliling Tasek, Taman Canning di sini pada pukul 2.30 petang hingga 11.30 malam, 27 Julai lepas.

Bagi kesalahan itu, Lim boleh didakwa mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan yang memperuntuk hukuman penjara hingga lima tahun atau denda atau kedua-duanya.

Timbalan Pendakwa Raya Naidatul Athirah Azman memohon mahkamah memberi jaminan sebanyak RM10,000 bagi setiap pertuduhan.

Justeru itu, peguam yang mewakili tertuduh, Stephen Su berkata tertuduh telah memberi kerjasama yang baik kepada pihak polis dan memohon jaminan dikurangkan.

Majistret menetapkan jaminan sebanyak RM28,000 untuk kesemua pertuduhan dengan seorang penjamin dan sekiranya tertuduh mendekati mangsa, jaminan akan dibatalkan dengan sendirinya.

Katanya tarikh sebutan kes pada 10 Nov depan.

[WASPADA] Penginap Homestay Dirakam Dengan CCTV
greenboc.blogspot
Posted by Green Boc

Rakam aksi bogel guna CCTV

IPOH - Seorang ahli perniagaan dikenakan wang jaminan RM28,000 di Mahkamah Majistret Ipoh, semalam, selepas mengaku tidak bersalah atas lapan pertuduhan merakam gambar bogel lima wanita dan tiga lelaki di sebuah inap desa di Taman Canning, di sini, Julai lalu.

Lim Lai Heng, 42, yang juga pemilik inap desa tersebut didakwa melakukan perbuatan tersebut menggunakan kamera litar tertutup (CCTV) mini yang dipasang di bilik air tingkat atas rumah berkenaan.

Dia didakwa mengaibkan lapan sekeluarga berusia antara 17 hingga 53 tahun dengan sengaja merakam gambar mangsa sedang mandi dalam keadaan bogel antara jam 2.30 petang hingga 11.30 malam 27 Julai 2014 di Ipoh Garden Homestay.

Berikutan itu, Lai Heng didakwa mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum penjara sehingga lima tahun, denda atau kedua-duanya sekali.

Timbalan Pendakwa Raya, Naidatul Athirah Azman mencadangkan supaya ahli perniagaan terbabit dikenakan denda sebanyak RM10,000 bagi setiap pertuduhan dengan seorang penjamin.

Bagaimanapun, peguam bela tertuduh, Stephen Su memohon supaya jaminan dikurangkan kepada RM2,000 bagi setiap pertuduhan memandangkan anak guamnya memberi kerjasama baik dengan polis sepanjang siasatan dijalankan.

Majistret Haslinda A Raof kemudiannya menetapkan wang jaminan RM3,500 bagi setiap pertuduhan dengan seorang penjamin dan memberi syarat tambahan supaya Lai Heng tidak mendekati mangsa.

Menurutnya, jika tertuduh mendekati mangsa, secara tidak langsung, jaminan akan terbatal secara automatik. Beliau turut menetapkan 10 November ini sebagai sebutan semula kes.

Terdahulu, Lai Heng yang memakai kemeja biru dan berseluar panjang hanya menundukkan wajahnya di dalam mahkamah ketika peguam bela memohon jaminan ke atasnya dikurangkan.

Dia turut membalut kepalanya dengan kain dan menutup mukanya menggunakan beg ketika tiba di mahkamah semalam. -SH

comments:
Putra IJ80 said...
Sekarag di mana saja kita sudah tidak ada lagi kebebasan...

Tapi ada baik nya utk kita senantiasa berhati hati dalam apa jua pergerakan tindakan tingkah laku adat sopan.....

Dan ia elok di jadikan Ingatan bahawa Allah juga melihat apa yg kita zahirkan apa yg kita rahsiakan dan apa yg kita usahakan...

Anonymous said...
Naik kan harga kamera dan peralatan sebanyak 20 sen supaya gejala ini dpt di hapuskan

Anonymous said...
dzamn yg serba cnggih dgn tknolgi trkini kebebsn mnusia x trjamin lgi. ada baiknya krjaan mngkji smula akta ksalhn sprti ini kpd hukmn bert iaitu sebatn dn premis dsita slma 5 thn x dbnrkn operasi ursniaga penginpn.

sa`ad said...
Manusia itu mulia kerana di beri aqal untuk memikir ketika hendak melakukan sesuatu perkara.Oleh kerana dia di tidak mengawal nafsu yang ada padanya,maka jadilah dia lebih hina darpada binatang. Ikut hati mati,ikut rasa binasa,ikut nafsu lesu.
Sepatutnya kita kena ikut jalan Iman,baharulah aman

Mon Oct 6, 2014 5:44 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Assalamualaikum,

Saya bukan orang selangor tapi saya orang kulaijaya, johor.
Saya tak pernah melihat kejadian sedemikian depan mata jadi saya tak boleh
nak cakap banyak.
Ini hanyalah persoalan dan pendapat 20sen saya;

1. barangan yang dirampas tu untuk apa? kalau bertujuan sebagai bahan
bukti, tak cukupkah dengan sekadar gambar dah declare dari pegawai dan
peniaga?
barang² tu pun bukan boleh tahan lama pun.

2. tak boleh ke kalau hanya dikompoun dan diusir sekiranya berniaga tanpa
permit / mengganggu lalu lintas?

3. Lori*, kereta*, tak dirampas/sita ke?

Rata² yang menjaja makanan di jalanan tu semua bukannya orang senang. Saya
tengok tabung air tu dikedai bukannya murah berpuluh juga, yang dekat 2
ratus pun ada.

Saya nak kongsikan pengalamat seorang teman yang menjaja makanan sarapan
suatu ketika dulu waktu majikan kami mengalami masalah;
Datanglah kawan saya ni ke majlis perbandaran kulaijaya dengan hajat nak
buat permit dah lesen maka pegawai yang berada di situ kepadanya 2 soalan;

Q.a: dah ada tempat?
A.a: Sudah (jawabnya)

Q.b: sudah mula berniaga?
A.b: belum lagi (jawabnya)

Pegawai tu pun cakap, "macam ni lah, awak berniaga dulu kat tempat tu 3
bulan. kalau bisness OK, awak datang semula sini buat permit."
kawan saya tu macam tak percaya apa yang dia dengar sebab dia risau jadi
macam dalam gambar tu lah.

Kesimpulan: mungkin kejadian rampas² ni ikut tempat kot..

Regards,
-zaied-

2014-10-06 12:49 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
> ADAKAH MAJLIS PERBANDARAN KLANG TIDAK BERHATI PERUT LANGSUNG???? ...
> RAMPAS, SITA DAN KOMPAUN PENIAGA LEMANG SEMPENA HARI RAYA KORBAN.
> <http://omakkau.blogspot.com/2014/10/adakah-majlis-perbandaran-klang-tidak.html>
> omakkau.blogspot
> Posted by OMAK KAU!!
> <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-6wdvFHoHiRk/VC9cYT816xI/AAAAAAAA7W0/WS9IjRAwGHk/s1600/sita%2Bjual%2Blemang.jpg>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-vEuCtKvGLGs/VC9cgQVOpDI/AAAAAAAA7W8/TWk4pR1rQiU/s1600/sita%2Bjual%2Blemang1.jpg>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-reIfdB3vTAc/VC9cnTzls5I/AAAAAAAA7XE/yaj0aUj6-Us/s1600/sita%2Bjual%2Blemang2.jpg>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-s61NF2rJwco/VC9dDrjNClI/AAAAAAAA7XM/6J5eUEbJwl8/s1600/sita%2Bjual%2Blemang3.jpg>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-o-V7OzdyqqE/VC9dc7Ga5GI/AAAAAAAA7XU/DWx9x1jvQoA/s1600/sita%2Bjual%2Blemang4.jpg>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-LSf1VxbdfqA/VC9djPH3jdI/AAAAAAAA7Xc/9h-aS9bZC-o/s1600/sita%2Bjual%2Blemang5.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-tqp0KuUWh4g/VC9dq3n58QI/AAAAAAAA7Xk/_LIZALKnkpA/s1600/sita%2Bjual%2Blemang6.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-KeCQ8DpOEws/VC9dx93pGSI/AAAAAAAA7Xs/qEUE-VXnNDs/s1600/sita%2Bjual%2Blemang8.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-y-0TJ8kWFnQ/VC9d3bfb2VI/AAAAAAAA7X0/Cnuc4LZbJO0/s1600/sita%2Bjual%2Blemang7.jpg>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-JK_lV-JtQwQ/VC9d_inerUI/AAAAAAAA7X8/Agxz0rjiNeY/s1600/sita%2Bjual%2Blemang9.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-7av77wQ0HGE/VC9eG1VUYVI/AAAAAAAA7YE/Y8VKg3TzoDM/s1600/sita%2Bjual%2Blemang10.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-rx5xxeHJ_-U/VC9eNY4MwqI/AAAAAAAA7YM/4b0G1R3nk-A/s1600/sita%2Bjual%2Blemang11.jpg>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> *Sedih, sayu dan pilu apabila menatap rakaman gambar-gambar diatas, tanpa
> Omak sedari, menitis air mata dipipi.Dalam keadaan kos sara hidup semakin
> meningkat .. kehidupan rakyat makin terhimpit .. nak berniaga lemang
> sempena hari raya korban pun kena diambil tindakan tanpa ada kompromi dan
> tolak ansur.Omak Kau terima dengan kiriman beberapa gambar menunjukkan
> pihak Penguatkuasa Majlis Perbandaran Klang telah melakukan rampasan,
> sitaan dan kompaun terhadap para penjaja di Jalan Telok Pulai, Pekan Meru,
> Klang.Habis semua barang-barang jualan termasuk khemah kena rampas.Apakah
> ini konsep kerajaan berjiwa rakyat??? .. Menindas rakyat susah untuk
> mencari sesuap nasi membesarkan anak-anak?????Kalau ya pun mereka ada
> melakukan kesalahan .. berilah amaran .. tidaklah perlu peralatan
> perniagaan seperti khemas dan kerusi meja dirampas .. memang betul boleh
> diambil semula setelah dibayar kompaun tetapi sudah pasti mata pencarian
> mereka terjejas .. bila terjejas maka yang susuahnya ialah anak beranak
> mereka.Peniaga lemang ini un bermusim .. hanya kelihatan ketika perayaan
> Hari raya Aidil Ftri dan Aidil Adha .. 2 kali setahun .. masa inilah
> orang-orang Melayu/Islam nak beli sebagai juadah pagi raya .. nak buat
> sendiri tak larat .. itu pun mau kacau ka????Jangan ingat bila ada sedikit
> kuasa terus mabuk minum air ketum .. bertimbang rasalah sedikit.Adakah ini
> suatu arahan dari MB Selangor baharu agar penjaja yang nak cari makan
> diluar kawasan dibenarkan dibenteras habis-habisan????Harap Dato' MB
> Selangor kena ambil berat juga hal ini, bukannya sekadar terjah tempat
> pelupusan sampah dan terjun dilongkang-longkang besar yang tersumbat.*
>
>
>
>

Mon Oct 6, 2014 7:17 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Pegawai tu main politik ler tu.mcm cermin gelap** jugak...lain kali jumpa pegawai, rakam suara mereka pakai hphone sbg bukti
Aku nasihatkan lebih baik bukak kilang haram dari gerai haram, esp di Selangor mcm di Klang.sebab, dalm exco negeri Sngor - ada exco khas utk luluskan kilang haram jadi kilang halal...ada ker exco khas untuk luluskan gerai haram jadi halal -- ader, ader ? Takde bro...mcm biase, nak tekan TEnYeh, lebih senang Tenyeh ikan BIlis...hero ikan bilis pun dari ikan bilis.. hanya pada Allah jugaklah kita mintak tolong.
**automobil

On Tuesday, October 7, 2014 8:44 AM, "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Assalamualaikum,
Saya bukan orang selangor tapi saya orang kulaijaya, johor. Saya tak pernah melihat kejadian sedemikian depan mata jadi saya tak boleh nak cakap banyak.Ini hanyalah persoalan dan pendapat 20sen saya;
1. barangan yang dirampas tu untuk apa? kalau bertujuan sebagai bahan bukti, tak cukupkah dengan sekadar gambar dah declare dari pegawai dan peniaga?barang² tu pun bukan boleh tahan lama pun.
2. tak boleh ke kalau hanya dikompoun dan diusir sekiranya berniaga tanpa permit / mengganggu lalu lintas?
3. Lori*, kereta*, tak dirampas/sita ke?
Rata² yang menjaja makanan di jalanan tu semua bukannya orang senang. Saya tengok tabung air tu dikedai bukannya murah berpuluh juga, yang dekat 2 ratus pun ada.
Saya nak kongsikan pengalamat seorang teman yang menjaja makanan sarapan suatu ketika dulu waktu majikan kami mengalami masalah;Datanglah kawan saya ni ke majlis perbandaran kulaijaya dengan hajat nak buat permit dah lesen maka pegawai yang berada di situ kepadanya 2 soalan;
Q.a: dah ada tempat?A.a: Sudah (jawabnya)
Q.b: sudah mula berniaga?A.b: belum lagi (jawabnya)
Pegawai tu pun cakap, "macam ni lah, awak berniaga dulu kat tempat tu 3 bulan. kalau bisness OK, awak datang semula sini buat permit."kawan saya tu macam tak percaya apa yang dia dengar sebab dia risau jadi macam dalam gambar tu lah.

Kesimpulan: mungkin kejadian rampas² ni ikut tempat kot..

Regards,-zaied-

2014-10-06 12:49 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

  
ADAKAH MAJLIS PERBANDARAN KLANG TIDAK BERHATI PERUT LANGSUNG???? ... RAMPAS, SITA DAN KOMPAUN PENIAGA LEMANG SEMPENA HARI RAYA KORBAN.
omakkau.blogspotPosted by OMAK KAU!! Sedih, sayu dan pilu apabila menatap rakaman gambar-gambar diatas, tanpa Omak sedari, menitis air mata dipipi.

Dalam keadaan kos sara hidup semakin meningkat .. kehidupan rakyat makin terhimpit .. nak berniaga lemang sempena hari raya korban pun kena diambil tindakan tanpa ada kompromi dan tolak ansur.

Omak Kau terima dengan kiriman beberapa gambar menunjukkan pihak Penguatkuasa Majlis Perbandaran Klang telah melakukan rampasan, sitaan dan kompaun terhadap para penjaja di Jalan Telok Pulai, Pekan Meru, Klang.

Habis semua barang-barang jualan termasuk khemah kena rampas.

Apakah ini konsep kerajaan berjiwa rakyat??? .. Menindas rakyat susah untuk mencari sesuap nasi membesarkan anak-anak?????

Kalau ya pun mereka ada melakukan kesalahan .. berilah amaran .. tidaklah perlu peralatan perniagaan seperti khemas dan kerusi meja dirampas .. memang betul boleh diambil semula setelah dibayar kompaun tetapi sudah pasti mata pencarian mereka terjejas .. bila terjejas maka yang susuahnya ialah anak beranak mereka.

Peniaga lemang ini un bermusim .. hanya kelihatan ketika perayaan Hari raya Aidil Ftri dan Aidil Adha .. 2 kali setahun .. masa inilah orang-orang Melayu/Islam nak beli sebagai juadah pagi raya .. nak buat sendiri tak larat .. itu pun mau kacau ka????

Jangan ingat bila ada sedikit kuasa terus mabuk minum air ketum .. bertimbang rasalah sedikit.

Adakah ini suatu arahan dari MB Selangor baharu agar penjaja yang nak cari makan diluar kawasan dibenarkan dibenteras habis-habisan????

Harap Dato' MB Selangor kena ambil berat juga hal ini, bukannya sekadar terjah tempat pelupusan sampah dan terjun dilongkang-longkang besar yang tersumbat.
 

#yiv7686317241 #yiv7686317241 -- #yiv7686317241ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-mkp #yiv7686317241hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-mkp #yiv7686317241ads {margin-bottom:10px;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-mkp .yiv7686317241ad {padding:0 0;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-mkp .yiv7686317241ad p {margin:0;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-mkp .yiv7686317241ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-sponsor #yiv7686317241ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-sponsor #yiv7686317241ygrp-lc #yiv7686317241hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-sponsor #yiv7686317241ygrp-lc .yiv7686317241ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv7686317241 #yiv7686317241actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv7686317241 #yiv7686317241activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv7686317241 #yiv7686317241activity span {font-weight:700;}#yiv7686317241 #yiv7686317241activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv7686317241 #yiv7686317241activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv7686317241 #yiv7686317241activity span span {color:#ff7900;}#yiv7686317241 #yiv7686317241activity span .yiv7686317241underline {text-decoration:underline;}#yiv7686317241 .yiv7686317241attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv7686317241 .yiv7686317241attach div a {text-decoration:none;}#yiv7686317241 .yiv7686317241attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv7686317241 .yiv7686317241attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv7686317241 .yiv7686317241attach label a {text-decoration:none;}#yiv7686317241 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv7686317241 .yiv7686317241bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv7686317241 .yiv7686317241bold a {text-decoration:none;}#yiv7686317241 dd.yiv7686317241last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7686317241 dd.yiv7686317241last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7686317241 dd.yiv7686317241last p span.yiv7686317241yshortcuts {margin-right:0;}#yiv7686317241 div.yiv7686317241attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv7686317241 div.yiv7686317241attach-table {width:400px;}#yiv7686317241 div.yiv7686317241file-title a, #yiv7686317241 div.yiv7686317241file-title a:active, #yiv7686317241 div.yiv7686317241file-title a:hover, #yiv7686317241 div.yiv7686317241file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7686317241 div.yiv7686317241photo-title a, #yiv7686317241 div.yiv7686317241photo-title a:active, #yiv7686317241 div.yiv7686317241photo-title a:hover, #yiv7686317241 div.yiv7686317241photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7686317241 div#yiv7686317241ygrp-mlmsg #yiv7686317241ygrp-msg p a span.yiv7686317241yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv7686317241 .yiv7686317241green {color:#628c2a;}#yiv7686317241 .yiv7686317241MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv7686317241 o {font-size:0;}#yiv7686317241 #yiv7686317241photos div {float:left;width:72px;}#yiv7686317241 #yiv7686317241photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv7686317241 #yiv7686317241photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv7686317241 #yiv7686317241reco-category {font-size:77%;}#yiv7686317241 #yiv7686317241reco-desc {font-size:77%;}#yiv7686317241 .yiv7686317241replbq {margin:4px;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-mlmsg select, #yiv7686317241 input, #yiv7686317241 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-mlmsg pre, #yiv7686317241 code {font:115% monospace;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-mlmsg #yiv7686317241logo {padding-bottom:10px;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-msg p#yiv7686317241attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-reco #yiv7686317241reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-sponsor #yiv7686317241ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-sponsor #yiv7686317241ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-sponsor #yiv7686317241ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv7686317241 #yiv7686317241ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv7686317241

Attachment(s) from bashah
10 of 12 Photo(s) (View all Photos)

Mon Oct 6, 2014 8:15 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Jangan kilang filter / recycle minyak hitam, hydraulic, brake+clutch, gear
haram diluluskan dah la bang..

2014-10-07 10:17 GMT+08:00 bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
> [Attachment(s) <#148e866280e65dbb_TopText> from bashah included below]
>
> Pegawai tu main politik ler tu.
> mcm cermin gelap** jugak...
> lain kali jumpa pegawai, rakam suara mereka pakai hphone sbg bukti
>
> Aku nasihatkan lebih baik bukak kilang haram dari gerai haram, esp di
> Selangor mcm di Klang.
> sebab, dalm exco negeri Sngor - ada exco khas utk luluskan kilang haram
> jadi kilang halal...
> ada ker exco khas untuk luluskan gerai haram jadi halal -- ader, ader ?
> Takde bro...
> mcm biase, nak tekan TEnYeh, lebih senang Tenyeh ikan BIlis...
> hero ikan bilis pun dari ikan bilis.. hanya pada Allah jugaklah kita
> mintak tolong.
>
> **automobil
>
>
>
>
> On Tuesday, October 7, 2014 8:44 AM, "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> Assalamualaikum,
>
> Saya bukan orang selangor tapi saya orang kulaijaya, johor.
> Saya tak pernah melihat kejadian sedemikian depan mata jadi saya tak boleh
> nak cakap banyak.
> Ini hanyalah persoalan dan pendapat 20sen saya;
>
> 1. barangan yang dirampas tu untuk apa? kalau bertujuan sebagai bahan
> bukti, tak cukupkah dengan sekadar gambar dah declare dari pegawai dan
> peniaga?
> barang² tu pun bukan boleh tahan lama pun.
>
> 2. tak boleh ke kalau hanya dikompoun dan diusir sekiranya berniaga tanpa
> permit / mengganggu lalu lintas?
>
> 3. Lori*, kereta*, tak dirampas/sita ke?
>
> Rata² yang menjaja makanan di jalanan tu semua bukannya orang senang. Saya
> tengok tabung air tu dikedai bukannya murah berpuluh juga, yang dekat 2
> ratus pun ada.
>
> Saya nak kongsikan pengalamat seorang teman yang menjaja makanan sarapan
> suatu ketika dulu waktu majikan kami mengalami masalah;
> Datanglah kawan saya ni ke majlis perbandaran kulaijaya dengan hajat nak
> buat permit dah lesen maka pegawai yang berada di situ kepadanya 2 soalan;
>
> Q.a: dah ada tempat?
> A.a: Sudah (jawabnya)
>
> Q.b: sudah mula berniaga?
> A.b: belum lagi (jawabnya)
>
> Pegawai tu pun cakap, "macam ni lah, awak berniaga dulu kat tempat tu 3
> bulan. kalau bisness OK, awak datang semula sini buat permit."
> kawan saya tu macam tak percaya apa yang dia dengar sebab dia risau jadi
> macam dalam gambar tu lah.
>
>
> Kesimpulan: mungkin kejadian rampas² ni ikut tempat kot..
>
>
> Regards,
> -zaied-
>
>
> 2014-10-06 12:49 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:
>
>
> 
> ADAKAH MAJLIS PERBANDARAN KLANG TIDAK BERHATI PERUT LANGSUNG???? ...
> RAMPAS, SITA DAN KOMPAUN PENIAGA LEMANG SEMPENA HARI RAYA KORBAN.
> <http://omakkau.blogspot.com/2014/10/adakah-majlis-perbandaran-klang-tidak.html>
> omakkau.blogspot
> Posted by OMAK KAU!!
> <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-6wdvFHoHiRk/VC9cYT816xI/AAAAAAAA7W0/WS9IjRAwGHk/s1600/sita%2Bjual%2Blemang.jpg>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-vEuCtKvGLGs/VC9cgQVOpDI/AAAAAAAA7W8/TWk4pR1rQiU/s1600/sita%2Bjual%2Blemang1.jpg>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-reIfdB3vTAc/VC9cnTzls5I/AAAAAAAA7XE/yaj0aUj6-Us/s1600/sita%2Bjual%2Blemang2.jpg>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-s61NF2rJwco/VC9dDrjNClI/AAAAAAAA7XM/6J5eUEbJwl8/s1600/sita%2Bjual%2Blemang3.jpg>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-o-V7OzdyqqE/VC9dc7Ga5GI/AAAAAAAA7XU/DWx9x1jvQoA/s1600/sita%2Bjual%2Blemang4.jpg>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-LSf1VxbdfqA/VC9djPH3jdI/AAAAAAAA7Xc/9h-aS9bZC-o/s1600/sita%2Bjual%2Blemang5.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-tqp0KuUWh4g/VC9dq3n58QI/AAAAAAAA7Xk/_LIZALKnkpA/s1600/sita%2Bjual%2Blemang6.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-KeCQ8DpOEws/VC9dx93pGSI/AAAAAAAA7Xs/qEUE-VXnNDs/s1600/sita%2Bjual%2Blemang8.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-y-0TJ8kWFnQ/VC9d3bfb2VI/AAAAAAAA7X0/Cnuc4LZbJO0/s1600/sita%2Bjual%2Blemang7.jpg>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-JK_lV-JtQwQ/VC9d_inerUI/AAAAAAAA7X8/Agxz0rjiNeY/s1600/sita%2Bjual%2Blemang9.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-7av77wQ0HGE/VC9eG1VUYVI/AAAAAAAA7YE/Y8VKg3TzoDM/s1600/sita%2Bjual%2Blemang10.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-rx5xxeHJ_-U/VC9eNY4MwqI/AAAAAAAA7YM/4b0G1R3nk-A/s1600/sita%2Bjual%2Blemang11.jpg>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> *Sedih, sayu dan pilu apabila menatap rakaman gambar-gambar diatas, tanpa
> Omak sedari, menitis air mata dipipi.Dalam keadaan kos sara hidup semakin
> meningkat .. kehidupan rakyat makin terhimpit .. nak berniaga lemang
> sempena hari raya korban pun kena diambil tindakan tanpa ada kompromi dan
> tolak ansur.Omak Kau terima dengan kiriman beberapa gambar menunjukkan
> pihak Penguatkuasa Majlis Perbandaran Klang telah melakukan rampasan,
> sitaan dan kompaun terhadap para penjaja di Jalan Telok Pulai, Pekan Meru,
> Klang.Habis semua barang-barang jualan termasuk khemah kena rampas.Apakah
> ini konsep kerajaan berjiwa rakyat??? .. Menindas rakyat susah untuk
> mencari sesuap nasi membesarkan anak-anak?????Kalau ya pun mereka ada
> melakukan kesalahan .. berilah amaran .. tidaklah perlu peralatan
> perniagaan seperti khemas dan kerusi meja dirampas .. memang betul boleh
> diambil semula setelah dibayar kompaun tetapi sudah pasti mata pencarian
> mereka terjejas .. bila terjejas maka yang susuahnya ialah anak beranak
> mereka.Peniaga lemang ini un bermusim .. hanya kelihatan ketika perayaan
> Hari raya Aidil Ftri dan Aidil Adha .. 2 kali setahun .. masa inilah
> orang-orang Melayu/Islam nak beli sebagai juadah pagi raya .. nak buat
> sendiri tak larat .. itu pun mau kacau ka????Jangan ingat bila ada sedikit
> kuasa terus mabuk minum air ketum .. bertimbang rasalah sedikit.Adakah ini
> suatu arahan dari MB Selangor baharu agar penjaja yang nak cari makan
> diluar kawasan dibenarkan dibenteras habis-habisan????Harap Dato' MB
> Selangor kena ambil berat juga hal ini, bukannya sekadar terjah tempat
> pelupusan sampah dan terjun dilongkang-longkang besar yang tersumbat.*
>
>
>
>
>
>
>
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: