Tuesday, October 14, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4029

9 Messages

Digest #4029

Messages

Mon Oct 13, 2014 8:27 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


BAN Sadis - Miskin : Hanya Mampu Bekalkan Air Gula Untuk Bayi
bloglist-malaysia.blogspot.
bankami.net

Akibat dihimpit kemiskinan, seorang ibu di Green Garden Paya Terubong, di sini, hanya mampu memberi air gula kepada bayinya yang baru berusia setahun.

Lebih menyedihkan, rumah mereka sekeluarga hanya diterangi cahaya lilin sejak dua bulan lalu apabila gagal melunaskan bil elektrik yang tertunggak malah terpaksa mengangkut air dari luar rumah untuk keperluan harian.

Nurul Nadia Zulkifli, 25, berkata, setiap kali memberi minuman kepada anaknya, hatinya merintih dan menangis kerana bayinya itu tidak selesa seperti bayi lain.
"Gaji suami hanya RM25 sehari, jadi cukup untuk beli makan sahaja, nak beli susu anak pun tidak cukup duit.

"Dalam kesempitan hidup kami, ada saudara membantu," katanya.

Nurul Nadia berkata, akibat terpaksa minum air gula setiap hari, badan bayinya, Mohd Nizar Muhammad Nazmir, kian susut dari hari ke hari, selain dua lagi anaknya Mohd Nizam Muhammad Nazmir, 3, dan Nazim Arfan Muhammad Nazmir, 5, juga kurus kerana setiap hari mereka sekeluarga menikmati nasi berkuah air kosong sahaja.

Suaminya, Muhammad Nazmir Abdullah, 27, merupakan seorang mualaf yang bekerja sebagai buruh terpaksa berhenti kerja kerana tamat perkhidmatan sejak seminggu lalu.

Malah, tugasnya tidak terhenti setakat itu sahaja, Nurul Nadia dan suami turut bertanggungjawab menjaga anak saudaranya, Zakian Anuar Mohd Abbas, 17, yang terlantar sakit akibat kemalangan jalan raya tahun lalu, dan kakaknya, Fatimah Zulkifli, 33, seorang ibu tunggal.

"Meskipun sedar akan risiko penggunaan lilin setiap hari, kami tiada pilihan bahkan kesemua anak juga sudah lali serta memahami keperitan hidup ditanggung serba kekurangan," katanya.

comments :
1.. Nurzakiah Hanum
sayunya

2.. Anonymous
mana jabatan agama islam penang?

3.. Anonymous
celaka pemimpin...kutip zakat kutip cukai tp rakyat miskin...jawab la kamu semua nnt

a.. Anonymous
wakil rakyat kawasan tu buat ape.. kawasan PR ke BN ?

4.. Anonymous
Alamat tak ada ke?

5.. Anonymous
Boleh berikan alamat...kami dari rumah perrlindungan darul wardah....

Mon Oct 13, 2014 8:28 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

DUA ANGGOTA SEDANG BERTUGAS MAUT DITEMPAT KEJADIAN APABILA PONDOK POLIS RANAP KENA HEMPAP.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!

Dua anggota polis maut dalam kejadian pokok tumbang yang menghempap kontena pondok polis akibat hujan lebat yang melanda sekitar ibu negara malam tadi.

Dua anggota polis yang maut dalam kejadian kira-kira jam 7 malam di Jalan Bellfield, Kampung Attap di ibunegara itu dikenali sebagai Konstabel Mohd Sharil Hisham Hashamdi, 25, dan Koperal Dzulkhairi Ahmad, 48.

Mohd Sharil Hisham meninggal dunia di tempat kejadian manakala Dzulkhairi meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Menurut Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainol Samah, kedua-dua mangsa bertugas dengan Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPPKKL) dan ditugaskan di lokasi berkenaan yang menjadi pejabat setor menyimpan barang kes.

Bercakap kepada pemberita di Zon Kritikal HKL, beliau berkata hujan lebat petang tadi menyebabkan sebatang pokok tumbang lalu menghempap pondok polis itu.

Zainol berkata Allahyarham Mohd Sharil Hisham berasal dari Sabah manakala Allahyarham Dzulkhairi berasal dari Kerinchi, Kuala Lumpur.

"Anggota keluarga kedua-dua mangsa telah dimaklumkan mengenai kejadian itu," katanya sambil menambah bedah siasat akan dilakukan hari ini.

Sementara itu, jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur memaklumkan operasi mengeluarkan mangsa melibatkan 28 anggota dari balai Sungai Besi dan Hang Tuah.

Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un .... Al-fatihah

DINDING DUA UNIT RUMAH PANGSA, LOKE YEW, KUALA LUMPUR TERCABUT TERSEBAR LIGAT DI ALAM MAYA.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!!

Insiden itu dipercayai berlaku semalam12 Oktober 2014 jam lebih kurang 5.00 petang berikutan hujan ribut serta tiupan angin kencang yang berterusan .

Foto-foto mengenai insiden tersebut kini tersebar secara ligat kencang dilaman sosial.

Untuk makluman, dinding rumah pangsa Loke Yew yang terletak di Jalan Kenanga Kuala Lumpur diperbuat daripada kayu yang menyebabkan ianya mudah tercabut sekiranya berlaku tiupan angin kencang.

Apakah ketika kerajaan membina rumah pangsa ini dengan berdindingkan papan, tidak sedar dan boleh menjangkakan kejadian seburuk ini berlaku??? .. Bahan papan memang diketahui umum cepat reput apabila terdedah dengan hujan dan panas secara konsisten.

Nampaknya warga yang tinggal di di Rumah Pangsa Loke Yew ini sentiasa hidup dalam bahaya.

Dinding Pangsapuri Tercabut Ditiup Angin
bloglist-malaysia.blogspot.
Posted by Jeebond BLM

Kuala Lumpur: Lain ditutup lain pula yang terbuka. Begitulah kejadian menakutkan yang ditempuh oleh seorang suri rumah apabila dinding kediamannya di tingkat 10 Flat Jalan Loke Yew di sini, diterbangkan ribut petang semalam.

Ketika kejadian dalam hujan lebat kira-kira 5.45 petang itu, Sunita Rosdi, 35, baru terjaga dari tidur dan mahu menutup pintu rumah apabila secara tiba-tiba dinding diperbuat daripada kayu itu bagaikan direntap dari luar dan diterbangkan angin.

"Saya yang terkejut dengan kejadian itu terus masuk ke dapur untuk mengelakkan kejadian tidak diingini. Mujur barangan rumah tidak dibawa ribut.

"Kejadian hanya berlaku kurang dua minit dan saya amat lega kerana anak tiada di rumah ketika itu," katanya ketika ditemui di kediamannya di sini, hari ini.

Beliau berkata, rumahnya kini sedang dibaik pulih oleh kakitangan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Mon Oct 13, 2014 8:29 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Gout: Penawar Mudah Dan Murah
bloglist-malaysia.blogspot.
aiyangdisayang.blogspot
Posted by Aiyang disayang

Bagi penderita gout, masih ramai lagi yang tak sedar akan penawar yang pantas dan berkesan untuk merawat kesakitan boleh diperolehi dengan harga yang murah dan lebih mengejutkan, ia boleh dibeli di kedai-kedai runcit, bukan saja dari farmasi atau klinik.

Pesakit gout menghadapi kesukaran dalam kehidupan. Segalanya bergerak perlahan. Sebahagian aktiviti yang dilakukan selama ini terpaksa dikurangkan atau dihentikan terus. Lebih-lebih lagi mereka yang menerima serangan gout di bahagian kaki. Ia menyebabkan segala aktiviti seharian mereka terbatas. Ada yang tidak boleh berjalan atau terpaksa menggunakan tongkat. Ada pula yang menggunakan kerusi roda.

Jika pergi ke klinik atau hospital, sudah tentu doktor akan berikan ubat ibuprofen atau colchicine atau yang seangkatan dengannya untuk mengurangkan gejala kesakitan pada anggota tubuh yang diserang. Ibuprofen boleh mendatangkan kesan sampingan yang merbahaya seperti serangan jantung dan strok jika digunakan dalam jangka masa yang panjang. Ia juga boleh menyebabkan pendarahan dalaman di dalam perut. Keadaan seperti ini semuanya boleh membawa maut.

Colchicine berfungsi mengurangkan bengkak dan kesakitan akibat pengumpulan asid urik yang berlebihan. Perlu diketahui hanya jenama Colcrys sahaja yang mendapat kelulusan FDA untuk ubat colchicine ini. Jika anda menggunakan colchicine dalam tempoh yang lama, darah anda perlu diperiksa selalu. Ubat ini tidak sesuai untuk penderita penyakit buah pinggang dan hati.

Maka untuk mengelak dari mendapat semua kesan sampingan di atas, TSM ingin memberikan panduan kepada penderita gout untuk mendapatkan pilihan yang lebih baik dan tiada kesan sampingan dalam merawat atau mengurangkan kesakitan gout.

Berikut ialah bahan-bahan yang diperlukan untuk merawat gout dari rumah dan ia boleh disediakan sendiri oleh penderita gout:
1. air alkali seperti jenama ECPI (TSM tidak menerima sebarang imbuhan dengan mempromosi jenama ini)
2. cuka epal
3. madu lebah
4. air bertapis

Air Alkali
Kesakitan gout disebabkan pengumpulan asid urik yang berlebihan di dalam darah dan akhirnya ia berkumpul dan membentuk kristal tajam yang menyebabakan penderita merasa sakit yang amat sangat pada bahagian sendi yang diserang. Oleh itu, tubuh pesakit memerlukan bahan yang bersifat alkali untuk membantu memberi keseimbangan asid-alkali dalam tubuh.

Cuka Epal (Apple Cider Vinegar)
Cuka epal terhasil dari proses fermentasi (penapaian) buah epal. Cuka epal membantu meleraikan makanan di dalam tubuh dan mengelak bakteria merbahaya dari berkembang biak, membantu mempertahankan dari jangkitan dan membersihkan darah serta melancarkan peredaran darah. Ia juga memastikan kesihatan buah pinggang. Ia memecahkan kristal yang terbentuk dalam buah pinggang akibat pengumpulan asid berlebihan dan melarutkannya. Cuka epal ini tinggi kandungan pectin dan pelbagai mineral, vitamin serta beta-kerotina (yang melawan radikal bebas dan membantu pertumbuhan sel-sel baru), ketones potassium (membuang toksin dan mengawal tekanan darah), asid malic dan asid asetik (melawan jangkitan kulat dan melegakan dari kesakitan sendi). Asid malic juga meleraikan asid urik dan mebantu mengeluarkan ia dari tubuh. Asid amino pula bertindak sebagai antibiotik dan antiseptik yang mengurangkan tahap toksik dalam tubuh.

Berikut ialah resepi untuk mengurangkan kesakitan gout pada kadar segera:
a. 1/2 liter air alkali - diminum terus
b. 1 sudu teh madu lebah
c. 2 sudu makan cuka epal
d. 1 gelas air masak bertapis

Mula-mula sekali, minum air alkali sebanyak setengah liter. Selepas habis minum, mulakan dengan resepi merawat gout. Campurkan kesemua bahan b, c, dan d di atas (seeloknya gunakan air suam untuk melarutkan campuran). Minum setiap pagi, petang dan sebelum tidur, insyaallah anda tidak lagi akan diserang kesakitan dan jika diamalkan secara berterusan, anda akan dijauhkan dari penyakit gout dan arthritis.

(perlu diketahui bahawa cuka epal mempunyai tahap keasidan yang tinggi dan menghakis gigi, maka sebaiknya gosok gigi sebelum tidur dan selepas meminum resepi di atas.)

Kesannya mungkin berbeza mengikut individu tetapi bukti yang diperolehi oleh TSM, ia mula menunjukkan kesan positif selepas 20 minit meminumnya dan penderita gout yang mengamalkan cara ini memakan udang pada malamnya tetapi tiada serangan gout pada esok paginya.Inilah sebahagian keajaiban dari alam semulajadi yang masih belum ramai orang memperakuinya.

Anda tidak perlukan ibuprofen atau colchicine dan bebas dari kesan sampingan.Buah pinggang anda juga selamat dari kerosakan. - Artikel oleh The Secret Medicines

Sumber dari http://thesecretmedicines.blogspot.com/2013/02/gout-penawar-mudah-dan-murah.html

comment:
1.. Sentiasa Panas
Terima kasih atas info kesihatan ni. Memang terbaik..

Mon Oct 13, 2014 8:30 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



HEBOH DI ALAM MAYA PETROL DI INDONESIA HANYA RM1.73 SEN SELITER ... JAUH LEBIH MURAH DARI NEGARA KITA?????
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!!

Selamat malam dari Jakarta Indonesia.
Oh ya, guwe ngak mahu bilang apa-apa, tapi inilah cerita benar!

Guwe ade upah supir untuk bawa kami kesana kemari untuk kemana-mana tempat, guwe kene bayar duit petrol premium-nya.

Mahal juga harganya, 1 liter bersamaan 6,500 rupiah jika dalam Tukaran wang Malaysia baru RM1.73.
Mahal bangat nich, dah la tak ada subsidi.

Indonesia seliter RM1.73
Malaysia seliter RM2.30

Kah kah kah, okey, guwe mau pindah Indonesia,
cewekny hot banget.

Selamat malam semua.

Terkejut juga Omak bila diberitahu yang Petrol di Indonesia RM1.73sen seliter sedang sebelum ni diwar-warkan jauh lebih mahal.

Rupa-rupanya itu harga RON 90 bukannya RON 95 ... oleh itu apabila nak buat perbandingan pastikan ianya sama gred dan mengandungi oktan yang sama... perbandingan harus adil dan benar bukannya sekadar memutar cerita bagi tujuan mendatangkan kekeliruan.

Pada resit diatas tertera ditulis " PREMIUM HANYA UNTUK GOLONGAN TIDAK MAMPU ... SELAMAT JALAN "

Diperturunkan suatu artikel gred-gred petrol yang dijual di Indonesia.

Jakarta, EnergiToday -- Pemerintah dipastikan akan terus memberikan subsidi bahan bakar minyak (BBM) kepada masyarakat, namun subsidi tersebut bukan pada jenis premium, melainkan bahan bakar yang mengandung research octane number (RON) 90 yang harganya barada di tengah-tengah dari harga Premium dan Pertamax.

Nantinya bensin jenis baru ini akan dilepas di pasar dengan menggunakan subsidi juga, hanya saja, ongkos subsidinya lebih rendah daripada Premium. Harga RON 90 akan dijual oleh pemerintah sebesar Rp 7.000 hingga Rp 7.500 per liternya. Sehingga ongkos subsidi yang semula Rp 4.500 akan turun menjadi Rp 2.000-Rp 2.500 per liternya.

Menurut Staf Khusus Presiden Bidnag Ekonomi, Firmanzah, opsi RON 90 itu sudah diajukan untuk segera diterapkan. Dipastikan akan menjadi solusi untuk mengurangi beban subsidi yang setiap tahunnya terus meningkat.

Firmanzah menegaskan, RON 90 adalah merupakan bensin baru yang di dalam kandungannya adalah campuran antara produk Premium dan Pertamax.

Sebagai informasi, saat ini produk Pertamina yakni Premium memiliki RON 88 sedangkan Pertamax 92. Namun dipastikan RON 90 memiliki tingkat oktan lebih tinggi dari pada premium. (KTN)

KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

Petrol tiada GST muslihat BN menipu rakyat
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie
– Zuraida Kamaruddin

INILAH BANNER CYBERTROOPER BN YANG CUBA MEMANIPULASIKAN ISU TIADA GST UNTUK MINYAK DENGAN APA YG DIKATAKAN OLEH PR SEBELUM INI.

Bajet 2015 yang dibentangkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membuktikan kerajaan Barisan Nasional tidak bijak mengurus tadbir wang rakyat.

Bajet yang digelar Ekonomi Keperluan Rakyat tidak jauh beza dari bajet tahunan sebelumnya yang memberi gula-gula kepada rakyat bahkan saban tahun ini gula-gula ini ditambah perisa dengan kenaikan wang BR1M kepada rakyat.

Saya merasakan Najib juga menipu rakyat dengan tidak mengenakan GST terhadap Petrol Ron95 sedangkan harga petrol dinaikkan sebanyak 20sen sebelum Bajet 2015 dibentangkan.

Harga petrol sebelum ini adalah RM1.90 selitre jika dikena cukai GST sebanyak 6% ia akan berjumlah RM2.04 selitre.

Setelah kenaikan harga minyak sebanyak 20sen selitre kerajaan Bn mengaut untung sebanyak RM0.06 sen setiap litre dan ini saya anggap satu muslihat jahat kerajaan yang membebankan rakyat.

Lazimnya kenaikan harga petrol akan mengakibatkan 'domino effect' kepada semua sektor termasuk sektor perkhidmatan akan menaikan harga mereka.

Keenganan kerajaan mengimplimentasikan gaji minima menyebabkan ketidak seimbangan perbelanjaan bulanan isirumah dengan pendapatan isirumah lalu mengakibatkan rakyat berpendapatan rendah lebih tertekan.

Akibatnya jumlah rakyat yang jatuh dalam kategori miskin bandar meningkat.

Berbanding dengan belanjawan dicadangkan Pakatan Rakyat, gaji minima yang adil dan releven agar rakyat dapat hidup dengan bermaruah.

Belajawan Pakatan Rakyat lebih bersifat Bajet Berkebajikan menolak GST yang menekan rakyat miskin dan digantikan dengan Cukai Keuntungan Modal dan Cukai Warisan Harta.

Logiknya sebuah kerajaan yang pro rakyat tidak akan mencukai rakyat yang tidak berkemampuan sebaliknya mencukai mereka yang mendapat keuntungan dalam transaksi perniagaan yang berjumlah jutaan ringgit.

Sistem cukai yang dicadangkan Pakatan Rakyat ini juga adalah jauh lebih baik dan digunakan kebanyakkan negara maju dan membangun.

Bajet 2015 Perdana Menteri bukanlah satu bajet yang meringanakan beban rakyat. Ia adalah satu belanjawan yang hanya menyelesaikan masalah rakyat dalam jangkamasa yang pendek.

Rakyat akan terus dibebankan dengan kenaikan harga barang yang tidak terkawal dan permasalahan dalaman rakyat yang lebih kritikal seperti perumahan, kesihatan dan pendidikan masih lagi di takuk lama.

Saya pasti kerajaan akan meminta belanjawan tambahan di pertengahan tahun 2015 seperti yang dilakukan kerajaan Barisan Nasional dibawah pentadbiran Najib Razak sejak tahun 2010. – 11 Oktober, 2014.

* Ini adalah pendapat peribadi penulis dan tidak semestinya mewakili pandangan website ini

Mon Oct 13, 2014 5:15 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

tapi tu harga RON92..

2014-10-13 23:30 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
>
>
> HEBOH DI ALAM MAYA PETROL DI INDONESIA HANYA RM1.73 SEN SELITER ... JAUH
> LEBIH MURAH DARI NEGARA KITA?????
> <http://omakkau.blogspot.com/2014/10/heboh-di-alam-maya-petrol-di-indonesia.html>
> omakkau.blogspot
> Posted by OMAK KAU!!!!
> <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-3Tlow2vInjs/VDjsG1vWgCI/AAAAAAAA7tY/H6YbCEW2SDQ/s1600/minyak%2Bresit%2Bindonesia.jpg>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-uvf4eY9l5IY/VDjt2t-cZII/AAAAAAAA7tk/27Q4xZD_qkY/s1600/ron%2B88%2Bartikel.JPG>
> *Selamat malam dari Jakarta Indonesia.*
> *Oh ya, guwe ngak mahu bilang apa-apa, tapi inilah cerita benar!*
>
> *Guwe ade upah supir untuk bawa kami kesana kemari untuk kemana-mana
> tempat, guwe kene bayar duit petrol premium-nya.*
>
>
> * Mahal juga harganya, 1 liter bersamaan 6,500 rupiah jika dalam Tukaran
> wang Malaysia baru RM1.73. Mahal bangat nich, dah la tak ada subsidi.*
>
>
> *Indonesia seliter RM1.73Malaysia seliter RM2.30*
>
>
> *Kah kah kah, okey, guwe mau pindah Indonesia, cewekny hot banget.*
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> *Selamat malam semua.Terkejut juga Omak bila diberitahu yang Petrol di
> Indonesia RM1.73sen seliter sedang sebelum ni diwar-warkan jauh lebih
> mahal.Rupa-rupanya itu harga RON 90 bukannya RON 95 ... oleh itu apabila
> nak buat perbandingan pastikan ianya sama gred dan mengandungi oktan yang
> sama... perbandingan harus adil dan benar bukannya sekadar memutar cerita
> bagi tujuan mendatangkan kekeliruan.Pada resit diatas tertera ditulis "
> PREMIUM HANYA UNTUK GOLONGAN TIDAK MAMPU ... SELAMAT JALAN " Diperturunkan
> suatu artikel gred-gred petrol yang dijual di Indonesia.Jakarta,
> EnergiToday -- Pemerintah dipastikan akan terus memberikan subsidi bahan
> bakar minyak (BBM) kepada masyarakat, namun subsidi tersebut bukan pada
> jenis premium, melainkan bahan bakar yang mengandung research octane number
> (RON) 90 yang harganya barada di tengah-tengah dari harga Premium dan
> Pertamax.Nantinya bensin jenis baru ini akan dilepas di pasar dengan
> menggunakan subsidi juga, hanya saja, ongkos subsidinya lebih rendah
> daripada Premium. Harga RON 90 akan dijual oleh pemerintah sebesar Rp 7.000
> hingga Rp 7.500 per liternya. Sehingga ongkos subsidi yang semula Rp 4.500
> akan turun menjadi Rp 2.000-Rp 2.500 per liternya.Menurut Staf Khusus
> Presiden Bidnag Ekonomi, Firmanzah, opsi RON 90 itu sudah diajukan untuk
> segera diterapkan. Dipastikan akan menjadi solusi untuk mengurangi beban
> subsidi yang setiap tahunnya terus meningkat.Firmanzah menegaskan, RON 90
> adalah merupakan bensin baru yang di dalam kandungannya adalah campuran
> antara produk Premium dan Pertamax.Sebagai informasi, saat ini produk
> Pertamina yakni Premium memiliki RON 88 sedangkan Pertamax 92. Namun
> dipastikan RON 90 memiliki tingkat oktan lebih tinggi dari pada premium.
> (KTN)*
>
> *KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT...
> RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK,
> SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.*
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> * Petrol tiada GST muslihat BN menipu rakyat kedahlanie.info
> <http://kedahlanie.info> Posted by Kedah Lanie – Zuraida Kamaruddin INILAH
> BANNER CYBERTROOPER BN YANG CUBA MEMANIPULASIKAN ISU TIADA GST UNTUK MINYAK
> DENGAN APA YG DIKATAKAN OLEH PR SEBELUM INI. Bajet 2015 yang dibentangkan
> Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membuktikan kerajaan Barisan
> Nasional tidak bijak mengurus tadbir wang rakyat. Bajet yang digelar
> Ekonomi Keperluan Rakyat tidak jauh beza dari bajet tahunan sebelumnya yang
> memberi gula-gula kepada rakyat bahkan saban tahun ini gula-gula ini
> ditambah perisa dengan kenaikan wang BR1M kepada rakyat. Saya merasakan
> Najib juga menipu rakyat dengan tidak mengenakan GST terhadap Petrol Ron95
> sedangkan harga petrol dinaikkan sebanyak 20sen sebelum Bajet 2015
> dibentangkan. Harga petrol sebelum ini adalah RM1.90 selitre jika dikena
> cukai GST sebanyak 6% ia akan berjumlah RM2.04 selitre. Setelah kenaikan
> harga minyak sebanyak 20sen selitre kerajaan Bn mengaut untung sebanyak
> RM0.06 sen setiap litre dan ini saya anggap satu muslihat jahat kerajaan
> yang membebankan rakyat. Lazimnya kenaikan harga petrol akan mengakibatkan
> 'domino effect' kepada semua sektor termasuk sektor perkhidmatan akan
> menaikan harga mereka. Keenganan kerajaan mengimplimentasikan gaji minima
> menyebabkan ketidak seimbangan perbelanjaan bulanan isirumah dengan
> pendapatan isirumah lalu mengakibatkan rakyat berpendapatan rendah lebih
> tertekan. Akibatnya jumlah rakyat yang jatuh dalam kategori miskin bandar
> meningkat. Berbanding dengan belanjawan dicadangkan Pakatan Rakyat, gaji
> minima yang adil dan releven agar rakyat dapat hidup dengan bermaruah.
> Belajawan Pakatan Rakyat lebih bersifat Bajet Berkebajikan menolak GST yang
> menekan rakyat miskin dan digantikan dengan Cukai Keuntungan Modal dan
> Cukai Warisan Harta. Logiknya sebuah kerajaan yang pro rakyat tidak akan
> mencukai rakyat yang tidak berkemampuan sebaliknya mencukai mereka yang
> mendapat keuntungan dalam transaksi perniagaan yang berjumlah jutaan
> ringgit. Sistem cukai yang dicadangkan Pakatan Rakyat ini juga adalah jauh
> lebih baik dan digunakan kebanyakkan negara maju dan membangun. Bajet 2015
> Perdana Menteri bukanlah satu bajet yang meringanakan beban rakyat. Ia
> adalah satu belanjawan yang hanya menyelesaikan masalah rakyat dalam
> jangkamasa yang pendek. Rakyat akan terus dibebankan dengan kenaikan harga
> barang yang tidak terkawal dan permasalahan dalaman rakyat yang lebih
> kritikal seperti perumahan, kesihatan dan pendidikan masih lagi di takuk
> lama. Saya pasti kerajaan akan meminta belanjawan tambahan di pertengahan
> tahun 2015 seperti yang dilakukan kerajaan Barisan Nasional dibawah
> pentadbiran Najib Razak sejak tahun 2010. – 11 Oktober, 2014. * Ini adalah
> pendapat peribadi penulis dan tidak semestinya mewakili pandangan website
> ini*
>
>
>

Tue Oct 14, 2014 12:25 am (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

saya bekas pelajar PUO.yuran tak pernah sampai ribu2 pun dulu.
kalau betul pelajar tu ada masalah, boleh bagi contact number pelajar tersebut tak ? boleh salur bantuan terus ke pelajarnya. rgds,Nazri Ahtar

On Monday, October 13, 2014 1:37 PM, "'Mohd Naim Bin Hashim' naimhashim@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Kat poli dulu kawe tak isap rokok, tapi jual rokok batang,, sehari habis sekatun-dua, lepasler duit belanjefrom my BlackBerry® smartphoneFrom: "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>Sender: automobil@yahoogroups.comDate: Mon, 13 Oct 2014 13:32:55 +0800To: automobil@yahoogroups.com<automobil@yahoogroups.com>ReplyTo: automobil@yahoogroups.comSubject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Dua beradik pelajar Politeknik tak mampu bayar yuran
  mungkin jugak kot.. kalau amik AD lagi banyak pakai duit..teringat lagi masa belajar kat poli, siang pergi kelas, malam amik upah jaga kedai.. dapatlah RM10 sehari.. Alhamdulillah..
On Mon, Oct 13, 2014 at 9:34 AM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com> wrote:

  Aku rasa yuran bertunggak tu...meungkin dah bertahun bkn semester jer,,kemudian campoq semua...setengah sekolah (mcm MRSM) depa bagi hutang sampi final, kalu kat final pun masih hutang, sijil tak keluar...org miskin mcm ni patut dapat belajar biasisawa - belajr free.mcm tahun 70an 80an dulu...ni depa hutang PTPTN dg faedah bunga daun lagi...yg kaya mcm anak menteri pulak dpt belajar free pasal dpt subsidi elaun dari bapak...sapa nak tolong tu bagi duit free jerlah tak payh niat pinjam psal mungkin depa tak mampu bayar,,harapkan pahala Allah saja. 

On Monday, October 13, 2014 9:13 AM, "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Assalamualaikum,
Saya rasa terpanggil untuk komen..Saya bekas pelajar politeknik juga dan setahu saya yuran semester saya dulu RM200 dan ni tadi saya buka website poli, yuran tetap RM200. (http://www.politeknik.edu.my/MaklumatAm.htm)Duit bayaran apa yang sampai RM2020 (untuk 2 orang) tu?Politeknik ni tak semahal UiTM atau mana² universiti lain..Agak pelik la jugak..

Regards,-zaied-
2014-10-13 6:41 GMT+08:00 Kamarudin Kamre kamarcam@yahoo.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

  Menuntut ilmu adalah merupakan perjuangan fisabilillah, sepatutnya mereka boleh menuntut hak mereka di baitulmal, sbb baitulmal banyak duit yg tak digunakan untuk tujuan itu, kalau mereka tak nak bagi ini bermakna pemerintah yg tak adil.

Sent from my iPad
On Oct 12, 2014, at 11:22 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobilu ]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:

  
| Dua beradik pelajar Politeknik tak mampu bayar yuran

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net |

 "<logo%20poli.png>

Saya baru mendapat maklumat mengenai dua beradik pelajar di sebuah Politeknik Kementerian Pendidikan mungkin tidak dapat menduduki peperiksaan semester jika tidak membayar yuran pengajian sebelum 2 ptg hari Isnin 13 Oktober 2014 ini.

Yang kakak di final semester pengajian Diploma dengan CGPA 3.58. Yang adik baru semester pertama. Ayah mereka bekerja sebagai pemandu bas, emak suri rumah sepenuh masa. Keluarga ini dari Muar, Johor.Abang semester 3 ambil degree di sebuah IPTA, kakak pula final semester juga di sebuah IPTA. Kemudian ada adik di Tingkatan 4, Tingkatan 3 dan darjah 3.Yuran perlu dibayar untuk 2 beradik ini berjumlah RM2020, baru dapat kumpul RM400, perlu cari lagi RM1,600.Kakaknya kata duit PTPTN hanya akan diterima pada bulan Januari 2015, jadi mereka mahu pinjam saja RM1600 tersebut, dah dapat PTPTN mereka akan bayar semula kepada sesiapa yang sudi untuk pinjamkan.Mereka yang ingin membantu sila Whatsapp kepada saya Rozmal 012-2267406, saya akan berikan butiran pelajar ini.Atau boleh salurkan melalui Akaun Bank Islam atas nama Yayasan Amal Malaysia Cawangan Negeri Sembilan no Akaun 05012010047905 atau akaun Maybank , no akaun 155126945930 Yang benar,Haji Rozmal bin Malakan
Timbalan Pengerusi
Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilanhttp://yam-ns.blogspot.com


#yiv6479329167 #yiv6479329167 -- #yiv6479329167ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-mkp #yiv6479329167hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-mkp #yiv6479329167ads {margin-bottom:10px;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-mkp .yiv6479329167ad {padding:0 0;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-mkp .yiv6479329167ad p {margin:0;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-mkp .yiv6479329167ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-sponsor #yiv6479329167ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-sponsor #yiv6479329167ygrp-lc #yiv6479329167hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-sponsor #yiv6479329167ygrp-lc .yiv6479329167ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv6479329167 #yiv6479329167actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv6479329167 #yiv6479329167activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv6479329167 #yiv6479329167activity span {font-weight:700;}#yiv6479329167 #yiv6479329167activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv6479329167 #yiv6479329167activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv6479329167 #yiv6479329167activity span span {color:#ff7900;}#yiv6479329167 #yiv6479329167activity span .yiv6479329167underline {text-decoration:underline;}#yiv6479329167 .yiv6479329167attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv6479329167 .yiv6479329167attach div a {text-decoration:none;}#yiv6479329167 .yiv6479329167attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv6479329167 .yiv6479329167attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv6479329167 .yiv6479329167attach label a {text-decoration:none;}#yiv6479329167 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv6479329167 .yiv6479329167bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv6479329167 .yiv6479329167bold a {text-decoration:none;}#yiv6479329167 dd.yiv6479329167last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv6479329167 dd.yiv6479329167last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv6479329167 dd.yiv6479329167last p span.yiv6479329167yshortcuts {margin-right:0;}#yiv6479329167 div.yiv6479329167attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv6479329167 div.yiv6479329167attach-table {width:400px;}#yiv6479329167 div.yiv6479329167file-title a, #yiv6479329167 div.yiv6479329167file-title a:active, #yiv6479329167 div.yiv6479329167file-title a:hover, #yiv6479329167 div.yiv6479329167file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv6479329167 div.yiv6479329167photo-title a, #yiv6479329167 div.yiv6479329167photo-title a:active, #yiv6479329167 div.yiv6479329167photo-title a:hover, #yiv6479329167 div.yiv6479329167photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv6479329167 div#yiv6479329167ygrp-mlmsg #yiv6479329167ygrp-msg p a span.yiv6479329167yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv6479329167 .yiv6479329167green {color:#628c2a;}#yiv6479329167 .yiv6479329167MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv6479329167 o {font-size:0;}#yiv6479329167 #yiv6479329167photos div {float:left;width:72px;}#yiv6479329167 #yiv6479329167photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv6479329167 #yiv6479329167photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv6479329167 #yiv6479329167reco-category {font-size:77%;}#yiv6479329167 #yiv6479329167reco-desc {font-size:77%;}#yiv6479329167 .yiv6479329167replbq {margin:4px;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-mlmsg select, #yiv6479329167 input, #yiv6479329167 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-mlmsg pre, #yiv6479329167 code {font:115% monospace;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-mlmsg #yiv6479329167logo {padding-bottom:10px;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-msg p#yiv6479329167attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-reco #yiv6479329167reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-sponsor #yiv6479329167ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-sponsor #yiv6479329167ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-sponsor #yiv6479329167ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv6479329167 #yiv6479329167ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv6479329167

Tue Oct 14, 2014 12:43 am (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

"Mereka yang ingin membantu sila Whatsapp kepada saya Rozmal
012-2267406, saya akan berikan butiran pelajar ini."

On 14/10/2014 3:24 PM, Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com [automobil] wrote:
> saya bekas pelajar PUO.
> yuran tak pernah sampai ribu2 pun dulu.
>
> kalau betul pelajar tu ada masalah, boleh bagi contact number pelajar
> tersebut tak ? boleh salur bantuan terus ke pelajarnya.
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
>
> On Monday, October 13, 2014 1:37 PM, "'Mohd Naim Bin Hashim'
> naimhashim@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
> Kat poli dulu kawe tak isap rokok, tapi jual rokok batang,, sehari habis
> sekatun-dua, lepasler duit belanje
> from my BlackBerry® smartphone
> ----------------------------------------------------------
> *From: * "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]"
> <automobil@yahoogroups.com>
> *Sender: * automobil@yahoogroups.com
> *Date: *Mon, 13 Oct 2014 13:32:55 +0800
> *To: *automobil@yahoogroups.com<automobil@yahoogroups.com>
> *ReplyTo: * automobil@yahoogroups.com
> *Subject: *Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Dua beradik pelajar
> Politeknik tak mampu bayar yuran
>
> mungkin jugak kot.. kalau amik AD lagi banyak pakai duit..
> teringat lagi masa belajar kat poli, siang pergi kelas, malam amik upah
> jaga kedai..
> dapatlah RM10 sehari.. Alhamdulillah..
>
> On Mon, Oct 13, 2014 at 9:34 AM, bashah bwasi@yahoo.com
> <mailto:bwasi@yahoo.com> [automobil] <automobil@yahoogroups.com
> <mailto:automobil@yahoogroups.com>> wrote:
>
> __
> Aku rasa yuran bertunggak tu...meungkin dah bertahun bkn semester
> jer,,kemudian campoq semua...
> setengah sekolah (mcm MRSM) depa bagi hutang sampi final, kalu kat
> final pun masih hutang, sijil tak keluar...
> org miskin mcm ni patut dapat belajar biasisawa - belajr free.mcm
> tahun 70an 80an dulu..
> .ni depa hutang PTPTN dg faedah bunga daun lagi...
> yg kaya mcm anak menteri pulak dpt belajar free pasal dpt subsidi
> elaun dari bapak...
> sapa nak tolong tu bagi duit free jerlah tak payh niat pinjam psal
> mungkin depa tak mampu bayar,,harapkan pahala Allah saja.
>
>
> On Monday, October 13, 2014 9:13 AM, "Zaiedishaq
> zaiedishaq@gmail.com <mailto:zaiedishaq@gmail.com> [automobil]"
> <automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>> wrote:
>
>
> Assalamualaikum,
>
> Saya rasa terpanggil untuk komen..
> Saya bekas pelajar politeknik juga dan setahu saya yuran semester
> saya dulu RM200 dan ni tadi saya buka website poli, yuran tetap
> RM200. (http://www.politeknik.edu.my/MaklumatAm.htm)
> Duit bayaran apa yang sampai RM2020 (untuk 2 orang) tu?
> Politeknik ni tak semahal UiTM atau mana² universiti lain..
> Agak pelik la jugak..
>
>
> Regards,
> -zaied-
>
> 2014-10-13 6:41 GMT+08:00 Kamarudin Kamre kamarcam@yahoo.com
> <mailto:kamarcam@yahoo.com> [automobil] <automobil@yahoogroups.com
> <mailto:automobil@yahoogroups.com>>:
>
> __
> Menuntut ilmu adalah merupakan perjuangan fisabilillah,
> sepatutnya mereka boleh menuntut hak mereka di baitulmal, sbb
> baitulmal banyak duit yg tak digunakan untuk tujuan itu, kalau
> mereka tak nak bagi ini bermakna pemerintah yg tak adil.
>
> Sent from my iPad
>
> On Oct 12, 2014, at 11:22 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg <mailto:rienacom@yahoo.com.sg> [automobilu
> ]" <automobil@yahoogroups.com
> <mailto:automobil@yahoogroups.com>> wrote:
>
>> 
>> _*Dua beradik pelajar Politeknik tak mampu bayar yuran*
>> _
>> Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
>> <http://penorehgetah.blogspot.com/>
>> tranungkite.net <http://tranungkite.net/>
>>
>>
>> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&new_topic=2>
>> "<logo%20poli.png>
>>
>> Saya baru mendapat maklumat mengenai dua beradik pelajar di
>> sebuah Politeknik Kementerian Pendidikan mungkin tidak dapat
>> menduduki peperiksaan semester jika tidak membayar yuran
>> pengajian sebelum 2 ptg hari Isnin 13 Oktober2014 ini.
>>
>> Yang kakak di final semester pengajian Diploma dengan CGPA
>> 3.58. Yang adik baru semester pertama. Ayah mereka bekerja
>> sebagai pemandu bas, emak suri rumah sepenuh masa.
>> Keluarga ini dari Muar, Johor.
>> Abang semester 3 ambil degree di sebuah IPTA, kakak pula final
>> semester juga di sebuah IPTA. Kemudian ada adik di Tingkatan
>> 4, Tingkatan 3 dan darjah 3.
>> Yuran perlu dibayar untuk 2 beradik ini berjumlah RM2020, baru
>> dapat kumpul RM400, perlu cari lagi RM1,600.
>> Kakaknya kata duit PTPTN hanya akan diterima pada bulan
>> Januari 2015, jadi mereka mahu pinjam saja RM1600 tersebut,
>> dah dapat PTPTN mereka akan bayar semula kepada sesiapa yang
>> sudi untuk pinjamkan.
>> Mereka yang ingin membantu sila Whatsapp kepada saya Rozmal
>> 012-2267406, saya akan berikan butiran pelajar ini.
>> Atau boleh salurkan melalui Akaun Bank Islam atas nama Yayasan
>> Amal MalaysiaCawangan Negeri Sembilan no Akaun 05012010047905
>> atau akaun Maybank , no akaun 155126945930
>> Yang benar,
>> Haji Rozmal bin Malakan
>> Timbalan Pengerusi
>> Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan
>> http://yam-ns.blogspot.com <http://yam-ns.blogspot.com/>
>
>
>
>
>
>
>
>

Tue Oct 14, 2014 1:22 am (PDT) . Posted by:

"Sukri Farah"

...cube bagi akaun no....kot kot ade-ade yg sudi menyumbang.....

2014-10-14 15:41 GMT+08:00 MHZ cekelatgetah@gmail.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> "Mereka yang ingin membantu sila Whatsapp kepada saya Rozmal
> 012-2267406, saya akan berikan butiran pelajar ini."
>
> On 14/10/2014 3:24 PM, Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com [automobil] wrote:
> > saya bekas pelajar PUO.
> > yuran tak pernah sampai ribu2 pun dulu.
> >
> > kalau betul pelajar tu ada masalah, boleh bagi contact number pelajar
> > tersebut tak ? boleh salur bantuan terus ke pelajarnya.
> > rgds,
> > Nazri Ahtar
> >
> >
> > On Monday, October 13, 2014 1:37 PM, "'Mohd Naim Bin Hashim'
> > naimhashim@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
> >
> >
> > Kat poli dulu kawe tak isap rokok, tapi jual rokok batang,, sehari habis
> > sekatun-dua, lepasler duit belanje
> > from my BlackBerry® smartphone
> > ----------------------------------------------------------
> > *From: * "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]"
> > <automobil@yahoogroups.com>
> > *Sender: * automobil@yahoogroups.com
> > *Date: *Mon, 13 Oct 2014 13:32:55 +0800
> > *To: *automobil@yahoogroups.com<automobil@yahoogroups.com>
> > *ReplyTo: * automobil@yahoogroups.com
> > *Subject: *Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Dua beradik pelajar
> > Politeknik tak mampu bayar yuran
> >
> > mungkin jugak kot.. kalau amik AD lagi banyak pakai duit..
> > teringat lagi masa belajar kat poli, siang pergi kelas, malam amik upah
> > jaga kedai..
> > dapatlah RM10 sehari.. Alhamdulillah..
> >
> > On Mon, Oct 13, 2014 at 9:34 AM, bashah bwasi@yahoo.com
> > <mailto:bwasi@yahoo.com> [automobil] <automobil@yahoogroups.com
> > <mailto:automobil@yahoogroups.com>> wrote:
> >
> > __
> > Aku rasa yuran bertunggak tu...meungkin dah bertahun bkn semester
> > jer,,kemudian campoq semua...
> > setengah sekolah (mcm MRSM) depa bagi hutang sampi final, kalu kat
> > final pun masih hutang, sijil tak keluar...
> > org miskin mcm ni patut dapat belajar biasisawa - belajr free.mcm
> > tahun 70an 80an dulu..
> > .ni depa hutang PTPTN dg faedah bunga daun lagi...
> > yg kaya mcm anak menteri pulak dpt belajar free pasal dpt subsidi
> > elaun dari bapak...
> > sapa nak tolong tu bagi duit free jerlah tak payh niat pinjam psal
> > mungkin depa tak mampu bayar,,harapkan pahala Allah saja.
> >
> >
> > On Monday, October 13, 2014 9:13 AM, "Zaiedishaq
> > zaiedishaq@gmail.com <mailto:zaiedishaq@gmail.com> [automobil]"
> > <automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com>> wrote:
> >
> >
> > Assalamualaikum,
> >
> > Saya rasa terpanggil untuk komen..
> > Saya bekas pelajar politeknik juga dan setahu saya yuran semester
> > saya dulu RM200 dan ni tadi saya buka website poli, yuran tetap
> > RM200. (http://www.politeknik.edu.my/MaklumatAm.htm)
> > Duit bayaran apa yang sampai RM2020 (untuk 2 orang) tu?
> > Politeknik ni tak semahal UiTM atau mana² universiti lain..
> > Agak pelik la jugak..
> >
> >
> > Regards,
> > -zaied-
> >
> > 2014-10-13 6:41 GMT+08:00 Kamarudin Kamre kamarcam@yahoo.com
> > <mailto:kamarcam@yahoo.com> [automobil] <automobil@yahoogroups.com
> > <mailto:automobil@yahoogroups.com>>:
> >
> > __
> > Menuntut ilmu adalah merupakan perjuangan fisabilillah,
> > sepatutnya mereka boleh menuntut hak mereka di baitulmal, sbb
> > baitulmal banyak duit yg tak digunakan untuk tujuan itu, kalau
> > mereka tak nak bagi ini bermakna pemerintah yg tak adil.
> >
> > Sent from my iPad
> >
> > On Oct 12, 2014, at 11:22 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> > rienacom@yahoo.com.sg <mailto:rienacom@yahoo.com.sg> [automobilu
> > ]" <automobil@yahoogroups.com
> > <mailto:automobil@yahoogroups.com>> wrote:
> >
> >> 
> >> _*Dua beradik pelajar Politeknik tak mampu bayar yuran*
> >> _
> >> Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
> >> <http://penorehgetah.blogspot.com/>
> >> tranungkite.net <http://tranungkite.net/>
> >>
> >>
> >> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&new_topic=2>
> >> "<logo%20poli.png>
> >>
> >> Saya baru mendapat maklumat mengenai dua beradik pelajar di
> >> sebuah Politeknik Kementerian Pendidikan mungkin tidak dapat
> >> menduduki peperiksaan semester jika tidak membayar yuran
> >> pengajian sebelum 2 ptg hari Isnin 13 Oktober2014 ini.
> >>
> >> Yang kakak di final semester pengajian Diploma dengan CGPA
> >> 3.58. Yang adik baru semester pertama. Ayah mereka bekerja
> >> sebagai pemandu bas, emak suri rumah sepenuh masa.
> >> Keluarga ini dari Muar, Johor.
> >> Abang semester 3 ambil degree di sebuah IPTA, kakak pula final
> >> semester juga di sebuah IPTA. Kemudian ada adik di Tingkatan
> >> 4, Tingkatan 3 dan darjah 3.
> >> Yuran perlu dibayar untuk 2 beradik ini berjumlah RM2020, baru
> >> dapat kumpul RM400, perlu cari lagi RM1,600.
> >> Kakaknya kata duit PTPTN hanya akan diterima pada bulan
> >> Januari 2015, jadi mereka mahu pinjam saja RM1600 tersebut,
> >> dah dapat PTPTN mereka akan bayar semula kepada sesiapa yang
> >> sudi untuk pinjamkan.
> >> Mereka yang ingin membantu sila Whatsapp kepada saya Rozmal
> >> 012-2267406, saya akan berikan butiran pelajar ini.
> >> Atau boleh salurkan melalui Akaun Bank Islam atas nama Yayasan
> >> Amal MalaysiaCawangan Negeri Sembilan no Akaun 05012010047905
> >> atau akaun Maybank , no akaun 155126945930
> >> Yang benar,
> >> Haji Rozmal bin Malakan
> >> Timbalan Pengerusi
> >> Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan
> >> http://yam-ns.blogspot.com <http://yam-ns.blogspot.com/>
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
>
>

Tue Oct 14, 2014 1:21 am (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

pengalaman bela kereta umur 25 tahun. nak renew roadtax + insurans. insurans sahaja 300++. roadtax murah je.kereta CC 1000 je pun. rgds,Nazri Ahtar

On Monday, October 13, 2014 11:21 AM, "MHZ cekelatgetah@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Ade cover.. yg penting bayar insuransnya yg mahal tu. tengok roadtax dia
pun dah nak menangis..

On 13/10/2014 9:17 AM, Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil] wrote:
> Salam,
>
> Saya diberitahu oleh sorang teman, kete² exotic ni boleh buat roadtax
> tapi takleh buat insurans sebab takde kampeni yang nak cover.
> Betul ke? Bukan nak kepoh².. tapi nak tambah pengetahuan am..
>
>
> Regards,
> -zaied-
>
> 2014-10-12 23:24 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> <mailto:rienacom@yahoo.com.sg> [automobil] <automobil@yahoogroups.com
> <mailto:automobil@yahoogroups.com>>:
>
> __
>
> __
>
> __
> *_Lamborghini Kemalangan Di Pulau Pinang Bersama Empat Buah
> Kenderaan Yang Lain_*
> bloglist-malaysia.blogspot
> depalma-sp.blogspot
> By Famili Ceria <https://plus.google.com/106654412222966322555>
> Assalamualaikum, kemalangan yang berlaku di Lebuhraya Jelutong
> Georgetown pada jam lebih kurang 2.20 petang semalam melibatkan
> empat buah kereta termasuk sebuah Lamboghini. Tiada kecederaan
> serius dilaporkan.
>
>
>
>
>
#yiv7096809498 #yiv7096809498 -- #yiv7096809498ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-mkp #yiv7096809498hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-mkp #yiv7096809498ads {margin-bottom:10px;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-mkp .yiv7096809498ad {padding:0 0;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-mkp .yiv7096809498ad p {margin:0;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-mkp .yiv7096809498ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-sponsor #yiv7096809498ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-sponsor #yiv7096809498ygrp-lc #yiv7096809498hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-sponsor #yiv7096809498ygrp-lc .yiv7096809498ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv7096809498 #yiv7096809498actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv7096809498 #yiv7096809498activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv7096809498 #yiv7096809498activity span {font-weight:700;}#yiv7096809498 #yiv7096809498activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv7096809498 #yiv7096809498activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv7096809498 #yiv7096809498activity span span {color:#ff7900;}#yiv7096809498 #yiv7096809498activity span .yiv7096809498underline {text-decoration:underline;}#yiv7096809498 .yiv7096809498attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv7096809498 .yiv7096809498attach div a {text-decoration:none;}#yiv7096809498 .yiv7096809498attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv7096809498 .yiv7096809498attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv7096809498 .yiv7096809498attach label a {text-decoration:none;}#yiv7096809498 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv7096809498 .yiv7096809498bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv7096809498 .yiv7096809498bold a {text-decoration:none;}#yiv7096809498 dd.yiv7096809498last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7096809498 dd.yiv7096809498last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7096809498 dd.yiv7096809498last p span.yiv7096809498yshortcuts {margin-right:0;}#yiv7096809498 div.yiv7096809498attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv7096809498 div.yiv7096809498attach-table {width:400px;}#yiv7096809498 div.yiv7096809498file-title a, #yiv7096809498 div.yiv7096809498file-title a:active, #yiv7096809498 div.yiv7096809498file-title a:hover, #yiv7096809498 div.yiv7096809498file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7096809498 div.yiv7096809498photo-title a, #yiv7096809498 div.yiv7096809498photo-title a:active, #yiv7096809498 div.yiv7096809498photo-title a:hover, #yiv7096809498 div.yiv7096809498photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7096809498 div#yiv7096809498ygrp-mlmsg #yiv7096809498ygrp-msg p a span.yiv7096809498yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv7096809498 .yiv7096809498green {color:#628c2a;}#yiv7096809498 .yiv7096809498MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv7096809498 o {font-size:0;}#yiv7096809498 #yiv7096809498photos div {float:left;width:72px;}#yiv7096809498 #yiv7096809498photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv7096809498 #yiv7096809498photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv7096809498 #yiv7096809498reco-category {font-size:77%;}#yiv7096809498 #yiv7096809498reco-desc {font-size:77%;}#yiv7096809498 .yiv7096809498replbq {margin:4px;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-mlmsg select, #yiv7096809498 input, #yiv7096809498 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-mlmsg pre, #yiv7096809498 code {font:115% monospace;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-mlmsg #yiv7096809498logo {padding-bottom:10px;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-msg p#yiv7096809498attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-reco #yiv7096809498reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-sponsor #yiv7096809498ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-sponsor #yiv7096809498ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-sponsor #yiv7096809498ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv7096809498 #yiv7096809498ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv7096809498

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: